سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع مدیرکلها و مسئولان آموزش و پرورش

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع مدیرکلها و مسئولان آموزش و پرورش

  • یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۶۷

 

روحیه معلمی و محیطبرای مردم و مسئولان کشور بسیار آشکار است که آموزش و پرورش تعلیم وتربیتمجموعهای است از نیروهای فرهنگی صالح که در راه تربیت نونهالان کشور تلاش میکنند.

خوشبختانه روحیه معلمی و محیط تعلیم و تربیت اسلامی، قانع و پرتلاش است و به غیر از کاستیهای ناشی از کمبود امکانات و نداشتن ابزارهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیتها، هیچ نقطه ضعف قابل توجهی در محیط فرهنگی متصور نیست.

بهطور یقین، اداره امور معلمان که قشری قانع و زحمتکش هستند، دینی است که بهگردن ملت ونظام ما نهاده شده است و ضروری است با توجه به نقش بسیار مهم معلمان در جامعه، ملت و نظام ما بهای لازم را بهاین قشر پرتلاش بدهند.

حضور کارساز و آموزش معلمان در جبههها در طول جنگ تحمیلی بسیار جدی بود. جبران عقب ماندگی آموزش و پرورش کشور تنها نیاز بهیک بسیج بسیج جدیجدی دارد و در این راه باید همه آحاد ملت بسیج شوند، در این ارتباط، کاری که تا حدودی با تأسیس مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی صورت گرفت، هنوز در آموزش و پرورش انجام نشده است.

خوشبختانه مجلس در این دوره از لحاظ نیروی معلم بسیار غنی است و تعداد زیادی از معلمان شایسته و صالح هم اکنون در مجلس حضور دارند. لذا شما معلمان عزیز سعی کنید رابطه خود را با این نمایندگان محکم سازید تا مجلس در برنامه پنجساله، برآموزش و پرورش بهای لازم و مناسب را بدهد.

آنچه که مقاومت ما را در طول 8 سال دفاع مقدس و زمان محاصره اقتصادی موجب شد، ایثار و قناعت اقشار مختلف مردم در مصرف بود و ما در این ارتباط مدیون مردم هستیم.

حداکثر کاری که در این برهه حساس میتوان انجام داد، برنامه ریزی است که در این برنامه ریزی باید اولویت را به آموزش و پرورش داد.

            والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته