سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای واحد نظامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای واحد نظامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

  • شنبه ۲ مهر ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ،

خیلی خوشحالم از زیارت مجموعه‌ایی که تصمیم دارند جهاد اسلامی خودشان را تداوم دهند و این برای ما و برای ملت عراق و برای همه مردم عرب و به‌خصوص، منطقه نوید خوبی است.

ظلم و زوربی‌شک ما برای نجات مردم عراق راهی جز تداوم جهاد و مبارزه مسلحانه استکباربرمردمنداریم، اگر خیال بکنیم که با شیوه‌های سیاسی می‌شود این ملت مظلوم را از عراقدست این کافر نجات داد، این اشتباه بزرگی است، اینها در طول مدت حاکمیت خودشان، همه ابزار را برای سرکوب مردم و تحکیم ریشه‌های خودشان با زور و ارعاب آماده کردند و هر چه هم که زمان می‌گذرد روشن می‌شود که کفر و استکبار جهانی به این فرقه یاغی بعث عفلقی خیلی چشم دارد و اینها را به عنوان یک عامل مهم و به عنوان سرپل محکم، به منظور سلطه بیشتر بر منطقه، می‌خواهد حفظ بکند.

حفاظت آمریکا ازخوب، همه شما می‌دانید که عراقی‌ها بهتر از ما می‌دانند که بعث عراق با عراق وبازشدنشعارهای عوام فریبانه، ترقی خواهی و حمایت از مظلومان و مخالفت با دست عراقمحافظه‌کاران، به وجود آمده و در این مدت پُررویی را تا آن حد رسانده بود که برهمسایه‌هاحتی کشورهایی مثل سوریه و لیبی و یمن جنوبی را هم قبول نداشت و او خودش را دو آتشه‌تر از دیگران می‌دانست، اما کم کم مجبور شد که نقاب را از چهره خودش بردارد و کارش به جایی رسیده که ما می‌دانیم امروز در دامن آمریکاست و آمریکایی‌ها تا حد حضور مسلحانه برای حفاظت صدام در منطقه آمدند.

این خیلی گویاست، امروز ملک حسین و ملک حسن و مبارک و فهد و مرتجعین جنوب خلیج فارس و همه کسانی که ماهیت آمریکاییشان بر همه روشن است و سوابق و فامیلشان و وجودشان نشان می‌دهد که اینها در متن نظارت آمریکایی‌ها هستند، اینها الان همه چیزشان را در گرو حفظ صدام گذاشتند و این هم نمی‌خواند با آن چیزی که در گذشته بود، معلوم بود که از اول یک طرح مزدورانه‌ای ریخته بودند و بعضی از عمال آمریکا به صورت راست نمایی و بعضی از آنها به صورت چپ نمایی و شعارهای آن جوری، صدام را این جوری فریب بدهند.

وابستگی کاملخوب الان چهره حزب بعث دیگر روشن شده و ما می‌دانیم که اگر عمال عراق به آمریکاآمریکا در منطقه از او حمایت نکنند، کویت مثلاً راه ندهد و پول ندهد و وعمالشحمایت نکند و دیگران، عراق در ظرف چند روز سقوط می‌کند، آن‌قدر وابسته وحمایت آنهااست که دیگر نمی‌تواند روی پای خودش کاری بکند، پس آنکه الان دارد حزب بعث را حفظ می‌کند، واقعاً عمال آمریکا هستند و البته شرقی‌ها هم آنجا منافعی دارند، آنها هم از او حفاظت می‌کنند، خوب اینها گروهی هستند که دیگر ماهیتشان روشن است.

رفتارشان با ملت عراق به خصوص مسلمانان عراق یک برخوردی است که قابل ذکر نیست و همه چیز روشن است و شماها با همه وجود دارید لمس می‌کنید که چه طاغوتی به شما مسلط شده و چگونه رفتار می‌کند با مردم، با کُردها، عربها و فرقی هم برای او ندارد و هر کس تسلیم او نباشد او را می‌زند، سنی، شیعه، کرد، عرب، ترک و ... و هر کجا او دنبال منافع اربابان خودش است.

عکس‌العمل جمهوریامروز جمهوری اسلامی و شماها که اسلحه به دست گرفتید، در مقابل اسلامی دربرابراین جبهه‌ای که محل تلاقی همه اهداف کفار دنیاست، ما در مقابل او قرار استکبارگرفتیم و آدم به نظرش نمی‌آید که هیچ جهادی مقدس‌تر و روشن‌تر از این، هیچ راهی بهتر و روشن‌تر از این برای انسان پیدا بشود.

جهاد اسلامی روشن‌ترین مصداقش همین‌جاست، برای شما ملت عراق که اُذنَ لِلَذّینَ یُقاتِلْون بَأنَهُم ظُلِموُا و اِنَّ اللّهَ عَلی نصرهِم لَقَدیر[1] ، شما وعده  

نصرالهی را دارید، شما مظلوم هستید و شما از وطنتان اخراج شدید با آن وضعی که می‌دانید.

تشویق عراقی‌هایبه نظر ما یکی از کارهای مهم برای شما این است که عراقی‌های مهاجر را در مهاجربهراه جهاد مسلحانه بیاندازید، ما الان این میدان را در داخل عراق باز کردیم، در مسلح شدنگذشته مشکل بود که شما مسلح باشید و در داخل عراق حضور داشته باشید، امّاالان ممکن است و الان حضور مجلس اعلاء و نیروهای اسلامی در عراق یک ضرورت است، البته این ممکن است مقتضی قربانی‌هایی هم باشد که این قربانی‌ها بالاخره در جهاد مسلح خواهد بود و بدون این قربانی‌ها نمی‌شود قلعه‌های محکم را فتح کرد.

جمهوری اسلامی مصمم است تا آزادی مردم عراق دست از جهادش برندارد و همان طوری که می‌بینید از مدتی پیش به این طرف ما مدام برای اینکه بتوانیم عراق و ایران مردمانش، با هم همکاری بکنند برای عظمت اسلام و مسلمین و نجات منطقه، داریم جنگ را ادامه می‌دهیم و برای امنیت منطقه فکر می‌کنیم راهی غیر از این وجود ندارد و اگر تا دیروز تحلیل بود، امروز حضور آمریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و بلژیک و هلند مطلب را عینی کرده است، مجبور شدند که عربستان سعودی را هم وادار کنند چهره خودش را نشان بدهد و کویت چهره خودش را نشان بدهد، همه رو شدند؛ یعنی، همه میدان آمدند ولی تحقیقاً مجموعه اینها هم نمی‌توانند در مقابل نیروهای مؤمن و جان برکفی که برای خدا می‌جنگند و شهادت را هم وسیله فوزو هم وسیله فتح می‌دانند، برای آنها، این راه، هرگامش موفقیت است.

با چنین مردمی مشکل است مجاهده کرد و جنگید، من امروز عصر، یک ملاقات داشتم، فرزندان بسیجی و آواره‌های جنگ آمده بودند، آنهایی که از مناطق جنوب کشور آمده بودند. یک موجی از شور و هیجان و روح نشاط جهاد در کسانی که هفت سال است که آواره‌اند و همه چیزشان را از دست دادند می‌دیدیم. تعجب دارد این بچه‌هایی که در اردوگاهها و در مراکز مهاجرین خیلی‌هایشان به حد بلوغ رسیدند و اسلحه در دست گرفتند و با شور و با هیجان بودند.

شرایط مطلوبخوب این ملت را نمی‌شود سرکوب کرد، خوشبختانه برای جهاد در عراق، برای جهادشرایط خوبی پیش آمده است، اینکه یک قدرتی مثل ایران پشت سر نیروهای درعراقمجاهد در یک کشور باشد کم اتفاق می‌افتد. شما بقیه نهضت‌های اسلامی را ببینید؛ چنین موقعیتی برایشان نبوده، ما خودمان در چه شرایطی با رژیم پهلوی می‌جنگیدیم.

هیچ کس در این دنیا نبود که صدا بلند بکند و حرف ما را بنویسد، شما امروز از بلندگوهای ایران می‌توانید استفاده بکنید، از امکانات ایران می‌توانید استفاده بکنید، ما با شما هستیم و بچه‌های ایرانی جلوی شما حاضرند بیایند و با اهداف مشترکی که دارید بجنگند.

خیلی موقعیت خوبی است و اگر از این موقعیت خوب استفاده نشود بعداً باید به خداوند جواب داد، فرصت‌هایی که از دست آدم می‌رود بعداً خیلی اثر دارد، این خواست‌هایی که جناب عالی مطرح کردید من همه اینها را قبول دارم، در مورد اردوگاه که ما جایی را تهیه کردیم و الان داریم آماده می‌کنیم و به زودی تحویل ]داده [می‌شود، جایی است که قابل توسعه هم هست و هر چقدر می‌توانید توسعه بدهید.

حل مشکلاتآن برادرانی که گفتند به شما ملحق بشوند، الان تعداد زیادتری تحویل ]داده[ مهاجرینشدند و باز هم آمادگی داریم، در حدی که بشود به کار گرفت و اینها بیکار نباشند.

مشکلاتی که تحت عنوان پناهنده هستند، قرار شده است که حل بکنیم، به صورتی که رزمنده دیگر آن مقررات پناهنده را نداشته باشد، مقررات رزمنده مثل مقررات خود ما باشند.

در شرایطی که وجود دارد، اینکه گفتند برای عزیزان مجروح باید یک جای مستقلی در نظر گرفت و البته ما از مجروحان و جانبازان خودمان هم زیاد داریم که هنوز جایی ندارند و همین وضع اینها را دارند، اما به هر حال فرقی نباید بکند، حداقل این است که اینها خانه‌هایشان اینجا نیست و بعضی از افراد خودمان هنوز مثلاً در روستاهای زابل و جاهایی هستند که اصلاً یک مجروحی مثل اینها نمی‌تواند آنجا زندگی کند، باید یک جایی نگه بدارند و در آسایشگاه و ... ان‌شاءالله این مشکل را مشترکاً حل بکنیم که آن جوری نباشد.

سیاست جنگیسیاست جنگی ما الان این است که هر کس بخواهد داخل عراق بجنگد و ایران درآماده باشد، آنجا با نظام صدام درگیر باشد، او را مسلح کنیم، طبعاً شماها برابرعراقاولویت دارید، بنابراین من خواهش می‌کنم که خیلی جدی رزمندگان داخل عراق کنار رزمندگان ما در مرزها و جبهه حضور داشته باشند. خوب است، ولی اولویت بدهید به درون عراق و شما هم باید در منطقه نقطه آزاد شده داشته باشید، باید پایگاه مشخصی داشته باشید و ما آمادگی داریم که بچه‌های سپاه را هم همراه شما بفرستیم و با هم باشید.

ان‌شاءالله مجلس اعلاء بتواند محور خوبی برای وحدت و حرکت ملت عراق باشد و ما با شما بتوانیم محور خوبی برای نجات بقیه مسلمان‌ها باشیم.

            والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

 

[1] - سوره حج، آیه :39 به کسانی که همواره و مظلومانه مورد تهاجم و قتل عام قرار گرفته‌اند، اجازه دفاع و جهاد دادهشده است و البته خداوند بر یاری آنها قادر است.