سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح یکصد طرح ورزشی در سراسر کشور

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح یکصد طرح ورزشی در سراسر کشور

  • شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۷۶
حرکت شایسته کشور در مسیر پیشرفت/ دستاوردهای ورزشی دوران سازندگی/ همراهی ورزش با قافله سازندگی در کشور/ آثار روحی و سیاسی موفقیت‌های ورزشی در داخل و خارج/ حضور مؤثر ایرانیان در ورزش کاراته/ رشد حضور خانم‌ها در ورزش‌های رزمی/ ورزشکاران کاراته کار، پیشکسوتان دفاع مقدس/ استقبال جوانان از ورزش کاراته/ افتتاح یکصد طرح ورزشی در کشور/ بشارت سالی خوب برای ورزش کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله والسلام علی رسول الله وآله

 توفیق حضور در جمع دوست داشتنی و عزیز شما، برای بنده واقعاً فرصت ارزشمندی است و ما از این مراسم خوب شما استفاده کردیم و از روحیات شاد و بانشاط شما، روحیه گرفتیم. نکتهای که مقداری برای بنده سنگین بود، ستایش‌هایی بود که سراینده سرود و اجراکنندگان سرود سازندگی درباره خود من داشتند که زیادتر از آن چیزی است که بنده هستم و من واقعاً خودم را لایق آن ستایش‌ها نمیدانم. این شکسته نفسی نیست، بلکه اعلام واقعیتی است که خودم بهتر از دیگران خودم را می‌شناسم.

الان بحمدلله ورزش کشور حرکات شایستهای را در پیش گرفته و بهخوبی جلو میرود و این پیشروی در سایه بازوان توانمند ورزشکاران نیرومند کشور است. امکاناتی که ما برای ورزش تهیه کردهایم گرچه در حد وسعمان قابل قبول است، اما دستاوردهای ورزش بیشتر از امکاناتی است که امروز در اختیار ورزشکاران است و این امر به اراده نیروهای پرتوان ملّت ما و جوانان نیرومند انقلاب اسلامی متکی است که بحمدلله امروز در حال درخشش هستند. امروز اگر در بقیه بخش‌های کشور، مثلاً در علوم و فنون، سازندگی و صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها توفیقات چشمگیری داریم؛ به لطف خداوند ورزشمان اگر از کارهای سازندگی جلو نباشد، عقب نیست.

آمار موفقیتهای ورزشکاران ما در میدانهای جهانی و هدایای فراوانی که شما ورزشکاران از نشانهای متنوّع و موفقیتهای اخلاقی و جسمی برای ما میآورید، ملت ایران را بهخوبی در دنیا معرفی میکند و ارزش تاریخی فوق العادهای دارد. آثار حیثیتی ورزش ما امروز بیش از هر دوره دیگری در تاریخ است. از لحاظ داخلی حضور مؤثر ورزشکاران در جامعه به تزریق روحیه مردانگی و شهامت و پیام سلامتی و شادابی منجر میشود که این نشاط و شادابی را شما عزیزان به مردم کشورتان هدیه میکنید و ارزش بالا و والایی دارد.

من امروز در جمع کاراته کاران کشور صحنههای دلنشین، زیبا، نشاط آور و شادیآفرینی دیدم. از مردان کهنسال تا جوانان پرنشاط و کودکان و نوجوانان رو به پیش، در همه بخش‌های فعلی، حضور موثری در این ورزش حماسی، رزمی، انسانی، دفاعی و ورزشی که در دنیا منکری ندارد، مشاهده شد. در اینجا ملاحظه حضور چشمگیر خانم‌ها برای من واقعاً خوشحال‌کننده بود. من قبل از اینکه به اینجا بیایم، هرگز تصوّر نمیکردم که خانم‌ها تا این سطح در این ورزش رزمی و دفاعی، با عشق و علاقه حضور داشته باشند. وقتی که نمایش تحسین برانگیز خانم‌ها در شکستن سنگ‌ها و حرکات زیبای این نوجوان‌های دختر و پسر را در این ورزش سخت و پوشیده مشاهده کردم، به آینده این ورزش رزمی امیدوار شدم.

ما در میدان‌های جنگ با بسیاری از چهرههای پیشکسوت ورزش کاراته آشنا شدیم. این‌ها رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرماندهان آن روز در تکنیک‌های رزمی بودند و رهبران امروز جامعه ورزش هستند که آن روز باصفا و جان بر کف در میدان‌های جنگ به استقبال شهادت می‌رفتند و ما امروز آنها را برای تربیت بچه‌ها و جوانانمان آماده در صحنه می‌بینیم.

شنیدن این خبر که در مساجد کشور استقبال خوبی از این ورزش کارساز وجود دارد، مایه شادی و خوشحالی است. خبر افتتاح یکصد طرح عمرانی برای توسعه کشور نشان از همّتی است که مدیران ورزشی کشور و سازمان تربیت بدنی برای پشتیبانی از ورزش کشور به کار می‌بندند و حقیقتاً پشتوانه نشاط و شادمانی و سلامتی کشور ماست.

امیدوارم که ما بتوانیم در برنامه دوم همه اهدافی را که تصویب کرده‌ایم، به مرتبه عمل در بیاوریم. خبر موفقیت‌های پی‌درپی ورزشکاران ما در صحنه‌های جهانی در این سه ماه اوّل سال، یک سال خوب ورزشی را به ما بشارت می‌دهد. آخرین خبر، خبر موفقیت‌های برادران و فرزندان عزیز ما در مسابقه جدید دوچرخه سواری بود که بسیار با رغبت و هیجان و متانت برگزاز شد.

من دعا می‌کنم که این دوره مسابقات شما برای شرکت در مسابقه جهانی کاراته باعث شود که بهترین‌ها انتخاب شوند و ما سوغات سفر شما را انتظار داریم. شما را به خدا می‌سپاریم و برای سلامتی شما از خداوند
استمداد می‌خواهیم و از این محبّتی که در این مراسم نسبت به ما و همراهان ما ابراز داشتید، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

            والسلام علیکم و رحمه‌الله