سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتابخانه باطبین کویت

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتابخانه باطبین کویت

  • محل کتابخانه
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۵

بسم‌الله الرحمن الرحیم
از توجه شما به مسئله فلسطین تشکر می‌کنیم. البته باید توجه داشت که مسئله فلسطین قبل از اینکه عربی باشد، اسلامی است. فکر می‌کنم مهمترین اشتباه این بود که از اول محور مسئله فلسطین را ناسیونالیستی قرار دادند. خوب بود که محور همه کارها، اسلام و ملیت هم تابع آن می‌شد.
این مسئله هیچ‌وقت از محور تصمیمات ایران، مخصوصاً در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیرون نرفته است. می‌دانید که حضور اسرائیل در منطقه به عنوان پایگاه چند منظوره غرب بود. وجود اسراییل خیلی از سیاست‌ها را عوض کرده است.
امروز هم مهمترین مسئله جهان اسلام است و باید همه، مخصوصاً، علما، ادبا، شعرا و دانشمندان که سلاح قلم دارند، در راستای مبارزات مردم فلسطین قدم بردارند.
در خصوص مسائل هسته‌ای که دوستان بزرگوار ما احساس نگرانی کرده‌اند، باید بگویم که همه کارهای غربی‌ها شانتاژ خبری است. به نظر ما هیچ ابهامی در پرونده هسته‌ای ماست. همه می‌دانند که ایران برای این کار حسن نیت دارد، اما کسانی که به دنبال بهانه می‌گردند، علی‌رغم تلاشهای ما برای جلب اعتماد، بازهم حرفهای خود را تکرار می‌کنند.
شما مطمئن باشید که ایران برای کویت و کشورهای دیگر منطقه و برای دیگر کشورهای دنیا خطری نیست و تمام برنامه‌های هسته‌ای ما برای منافع صلح‌آمیز است.
افتخار ایران این است که تمام مراحل رسیدن به قله افتخار هسته‌ای به دست فرزندان ایران انجام شده است و ما حاضریم تجربیات خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهیم.
به هرحال توقع ما از شما دانشمندان اسلامی این است که برای روشن کردن مسایل نزد افکار عمومی مسلمانان کار کنید. از دیدار شما خوشحال شدیم.
والسّلام علیکم و رحمه الله