سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات حج

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات حج

  • عربستان
  • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۷۶
مرکز تحقیقات حج یک نیاز جدّی/ حل مشکلات حج و بررسی‌ریشه‌های اصلی از کارهای مرکز تحقیقات حج/ کعبه، زینت مسلمانان/ لزوم شناسایی حقایق‌اسلام در سایه تحقیقات

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم

الحمدلله رب‌العالمین و السّلام و الصّلاه علی رسول‌الله و آله

توجه شما به تحقیقات و علوم دینی، مخصوصاً در مرکز تحقیقات حج آن‌هم آمیختن تحقیقات دینی با علوم مراکز دانشگاهی، بسیار تحسین‌برانگیز است. چرا که در راه اعتلا و عظمت ملت‌ها و کشورها از دانشگاه عبور می‌کند. خوشبختانه به این نیاز در عربستان توجه شده است. مرکز تحقیقات حج هم یک نیاز جدی است که مخصوص عربستان نیست.

با توجه به ازدحام مسلمانان در یک زمان کوتاه در مکه، فکر می‌کنم به بررسی و پیدا کردن ریشه‌های اصلی حل مشکلات این وضع احتیاج داریم. این مرکز تحقیقاتی مشخصاً این مسئله را رسیدگی می‌کند. امیدوارم که این مرکز بتواند در آینده همه ریشه‌های مشکل اداره حج را پیدا و حل کند.

نمونه‌هایی از صنعت، هنر و عشق را دیدم. عشق به خدا و اسلام باعث شده اینقدر زیبایی‌ها را خلق کنند. البته مکه مکرمه و کعبه شریف خودش آنقدر زینت دارد که همه ما باید از آن زینت بگیریم. همه ما می‌توانیم از کعبه زینت بگیریم. ولی هنرمندان این مرکز به زینت واقعی کعبه زینت ظاهری اضافه می‌کنند.

انشاءالله شما در شناسایی حقایق اسلام، آن‌هم از طریق تحقیقات علمی موفق باشید. واقعاً ما از این همه تلاش مردان و زنان مؤمن به وجد آمدیم. شما را به خدا می‌سپارم.

والسّلام علیکم و رحمه الله