سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع)

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع)

  • ساختمان قدس
  • سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والسلام علی رسول الله و آله
    خیلی خوش‌آمدید. صفای عاشورا را به دفتر ما آوردید، خداوند عزاداریهای نمادین و باارزش شما را قبول کند. مردم امروز در سراسر ایران عزدار هستند، در خارج از ایران هم این نوع اظهار ارادتها خیلی فراوان است.
از همه اینها می‌فهمیم که 1300 سال بعد از گذشت یک حادثه، هر روزآن فاجعه اثربخش‌تر و تازه‌تر می‌شود. هرسال انبوهی از انسانها گریه می‌کنند، اشک می‌ریزند و دلهایی می‌شکند و هر دلی که در عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌شکند، تبدیل به لشکری برای اسلام می‌شود. دلهای شکسته در مصیبت عزای حسین (ع) دریچه‌ای را به طرف خداوند باز می‌کنند.
امام حسین(ع) واقعاً پیروز است، پیروزی از این بیشتر نمی‌شود. اگر همه لشکر ظالم ابن زیاد را تار و مار می‌کردند و فاتحانه به مدینه برمی‌گشتند، مسأله تمام می‌شد. ولی کاری که اباعبدالله (ع) و یارانش کردند، حادثه را به یک جنگ سرد دائمی تبدیل کردند که در طول تاریخ با کمترین هزینه توسط خود مردم راه افتاده است. چه کسی به شما جوانها می‌گوید در این مسیر راه بیفتید و سینه بزنید؟ جز دل و عشق شما چیزی دیگری نیست.
امروز میلیونها نفر این‌گونه هستند، در همه تاریخ آنجاهایی که شیعیان هستند، این‌گونه بوده است و در جاهای دیگر هم مردم نمی‌توانند این عظمت را نادیده بگیرند و احترام زیادی برای آن قائل هستند. این جریانی که در تاریخ با یک فداکاری پیش آمد، درس خوبی برای ما شد.
    در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین روحیه و استعدادی که برای جبهه فراهم می‌کردیم، تحت تأثیر راه اباعبدالله بوده است و نگاه دلها به کربلا، بسیاری را عاشقانه وارد میدان می‌کرد. الحمدلله امروز شاهدیم که راه کربلا برای ما باز شده است. امیدوارم شیعیانی که سالها مظلوم بودند و صدای آنها به هیچ جا نمی‌رسید و تار و مار بودند، به وحدت برسند.
امروز اکثریت مردم عراق تا حدودی به حق خود دست یافتند و انشاءالله در ادامه هم به خوبی پیش بروند. همه ما خواهان این هستیم که این ملت باهم باشند و راه اباعبدالله(ع) را بروند و دسترسی به عاشورائیان داشته باشند و این موضوعی است که خیلی از شما برای آن جنگیدید و خون دادید و هنوز آرزو دارید.
این روزها اطلاعات دیگری پیدا کردیم، در بحث انرژی هسته‌ای خیلی رذیلانه حق ما را ضایع می‌کنند، فقط به این دلیل که ملتی مثل شما از نظر علمی به علم روز مسلح نباشد که بسیار اهمیت دارد. به این حد از ظلمها اکتفا نمی‌کنند و برای اینکه امت اسلامی را تحقیر کنند، به پیامبر (ص) اهانت می‌کنند. اهانتی که به پیامبر (ص) کردند، نفرت‌آور است.
دنیا مرهون دستاوردهای پیامبر (ص) است. پیامبر(ص) بشریت را از بت‌پرستی، انحراف، وابستگی، شرک و کفر آزاد کرد و طلسم ستمگری را شکست و تمدنی آسمانی را از خداوند به بشریت داد. الان یک و نیم میلیارد مسلمان عاشق ایشان هستند، لذا دشمنان برای اینکه خشم خود را نشان بدهند، به کارهایی احمقانه از این نوع دست می‌زنند، خوشبختانه عکس‌العمل مردم دنیا نشان داد که آنها زنده‌اند و از حق و دینشان دفاع می‌کنند. با زندگی و حیاتی که دشمنان از مسلمانان فهمیدند، باید مقداری سرعقل بیایند.
ولی تجربه نشان داد که آنها خشن‌تر از این حرفها هستند. ما راهپیمایی 22 بهمن را در پیش داریم و باید در این روز وحدت خود را نشان بدهیم. به خاطر عاشورا، انرژی هسته‌ای و اهانت به پیامبر (ص) باید حضوری چشمگیری در صحنه مراسم 22 بهمن داشته باشیم. خداوند به شما توفیق بدهد. اجر شما با امام حسین(ع).
والسّلام علیکم و رحمه الله