سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطار برادران تیپ حفاظت

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطار برادران تیپ حفاظت

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله
خیلی خوش‌آمدید. میلاد امام حسن(ع) را به شما تبریک عرض می‌کنیم. فرزندی که خانه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(ع) و اهل بیت پیامبر (ص) را روشن کرد. یکی‌از ائمه‌اطهار (ع) و شخصیتی که بعد از شهادت حضرت علی(ع) با برنامه مظلومانه‌ای که برایش پیش آمد، توانست دنیای اسلام را از خطر جنگی خانمان‌سوز نجات بدهد. معمولاً در افطاریها فرصت صحبت کردن برای مهمانان را پیدا نمی‌کنیم، ولی با خانواده‌های برادران محافظ معمولاً به عنوان اعضای خانواده‌ای که سالهاست با آنها مأنوس هستیم، چند کلمه‌ای احوالپرسی می‌کنیم و حرف می‌زنیم.
حضار ما بچه‌هایی هستند که آنها را از کودکی دیده‌ایم، معمولاً بزرگ شدند و بچه‌های صالح، سالم، کاری، زحمتکش و درس خوان هستند و خانواده‌ای بزرگ را تشکیل می‌دهند. بیشتر صحبتم را در جهت تشکر و قدردانی از همکاریهایی که در این دوران طولانی با خانواده‌های شما داشتیم، عرض می‌کنم. معمولاً برای شما زحمت درست می‌کنیم و جز زحمت چیزی نداریم. گاهی غیبت و سفر سرپرست خانواده برای شما دردسر درست می‌شود. از همکاران محافظ و پاسدار جز خوبی، امانت، صداقت، وظیفه‌شناسی و نجابت چیزی در این مدت ندیدیم. انشاءالله در آینده هم همین‌طور باشد.
همه ما مجموعه‌ای هستیم که برای انقلاب، اسلام و کشور زحمت می‌کشیم و کار می‌کنیم. این روزها هم یک مقدار دارد فضای کشور حساس و وظایف نیروهای مسلح و پاسدار جدّی‌تر می‌شود. می‌بینید که دشمنان انقلاب برنامه‌های جدیدی طراحی می‌کنند که هوشیاری و آمادگی بیشتری لازم است. ما هر وقت آماده باشیم، خود آمادگی به حفاظت کشورمان کمک می‌کند و هروقت غفلت می‌کنیم، آن موقع است که خطر پیش می‌آید.
بدترین غفلتها، غفلت از وظایف دینی، اخلاقی، انقلابی و میهنی ماست. مسائل فردی و شخصی مسأله دیگری است.حتماً باید برای خودمان برنامه خودسازی داشته باشیم. مخصوصاً در ماه مبارک رمضان که از رحمتهای کم‌نظیر خداوند است که به ما عطا کرده است. ماهی که فرصت پیدا می‌کنیم خود را بسازیم و به فکر جامعه و دیگران باشیم. اگر آلودگی داریم  که معمولاً انسانها در زندگیشان لغزشهایی دارند، این ماه فرصتی است که جبران کنیم و پاک شویم و به همان فطرت اصلی و دینی برگردیم.
مخصوصاً این چند شبی که در پیش دارید. احتمال اینکه شب قدر در یکی از این شبهای آینده تا آخر ماه باشد وجود دارد. شب قدر بسیار مهم است. از آن چیزهای قطعی است که در قرآن روی آن تأکید شده است. حقیقتاً کسی که شب قدر را درک کند وآن شب از خداوند چیزی بخواهد، خداوند به او می‌دهد و دعاها مؤثر است. سعی کنید این چند روز را از لحاظ رفتاری، اخلاقی، معاشرتی و انجام وظایف بیشتر مواظبت کنید و از این شبها ببشتر بهره بگیرید. هرکسی به زبان و حال خودش حد‌الامکان از دعا استفاده کنید. با زبان فارسی هم می‌توان حرف زد و از خداوند چیزهایی را که نیاز است، بخواهیم. مهمترین چیزی که می‌خواهیم این است که رضایت خدا همراه ما باشد. اگر راضی نباشد، هیچ چیز نداریم. هرچند موقتاً چیزهایی در دست ما باشد.
به جوانها عرض می‌کنم که سعی کنید از این فرصت الهی استفاده کنید. بازهم در پایان به شما خوش آمد می‌گویم و التماس دعا داریم. انتظار دارم شما دعا کنید و ما هم انشاءالله برای شما دعا کنیم. هم به خودمان برسیم و هم به دیگران دعا کنیم و خیلی‌ها در نظرمان باشند. شما را به خدا می‌سپارم و برای سعادت شما دعا می‌کنم.
والسّلام علیکم و رحمه الله