سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطار

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطار

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰
ماه رمضان، ماه غفران لغزش‌ها/ اهمیت لیالی آخر ماه رمضان/ عنایت ویژه خداوند به انسان‌ها در ماه رمضان/ اهمیت روز قدس/ شرایط سخت فلسطینی‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله

مهمانان و همکاران گرانقدر ما در مرکز تحقیقات استراتژیک و دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد بیماران خاص و جمعی از کوهنوردان خانم و آقا از استان قم خیلی خوش آمدید.

همه شما از انسان‌های شریف و تلاشگر در راه انقلاب بودید و هستید. انشاءالله تا به حال به خوبی ماه مبارک را پشت سر گذاشته باشید و در هفته باقیمانده، از خداوند غفران همه لغزش‌ها و رفتارهای بدی را اگر داشتیم، بگیریم و راه برای آینده صاف‌تر کنیم و در حمایت امام زمان(عج) و ائمه اطهار(ع) باشیم.

شب و روزهای آخر ماه رمضان بسیار مهم است و امید استجابت دعاها بیشتر است و با سعادت و دلهای پاکی که در این چند هفته نصیب ما شده، انشاءالله بتوانیم به خدا نزدیک‌تر شویم. علی‌الخصوص دعا کنید که خداوند ملت‌ها را از شرّ طاغوت‌ها و حکومت‌های استبدادی که مردم خود را‌ می‌کشند،‌ می‌بندند و بیرون‌ می‌کنند و هم از شرّ اجانب و قدرت‌های خارجی که این شرایط را برای نفوذ و سلطه بیشتر برای خودشان مناسب‌ می‌بینند، راحت کند و به حق ماه رمضان عنایت بیشتری به این ملت مظلوم اسلامی داشته باشد.

 

روز جهانی قدس را در پیش داریم و باید همه ما با خلوص نیّت در آن مراسم حاضر شویم. مسلمانان فلسطین در اردوگاه‌ها و در خود اسرائیل و هر جای دیگری که هستند، خیلی مظلوم هستند. شرایط آنها را ‌می‌بینید. غزه هر شب بمباران‌ می‌شود و زندانی‌های فلسطینی زندان‌های مخوف اسرائیل را پر کردند. برای همه دعا کنید.

انشاءالله خداوند حقوق مسلمانان را با همت خودشان به مسلمانان برگرداند.

والسلام علیکم و رحمه الله