سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح واحد گندله (پودر سنگ آهن) مجتمع فولاد اردکان یزد

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح واحد گندله (پودر سنگ آهن) مجتمع فولاد اردکان یزد

کدام نکته در گزارش رئیس مجتمع فولاد برای هاشمی زیبا بود؟

  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۷۶
ارزشمندی واحد گندله‌سازی در یزد/ ظرفیت‌های مجتمع فولاد اردکان برای توسعه/ زیبایی سهام ایثارگران در مجتمع فولاد اردکان/ لزوم استفاده از امکانات جزئی مردم برای کارهای بزرگ

بسم الله الرحمن الرحیم

ما به مردم اردکان و همچنین برادرانمان در این شرکت تبریک می‌گوییم که توفیق پیدا کردند در بیابانی که آثار زندگی و توسعه کمتر به چشم می‌خورد، واحد ارزشمندی را تأسیس کنند. [1]با توضیحاتی که دادند، به بسیاری از سؤالاتی که در ذهنمان بود، جواب داده شد و سؤالات دیگری هست که در طول بازدید می‌پرسیم.

در هر حال من امیدوارم که با برنامه خوبی که برای این منطقه درنظر گرفته‌اید، این واحد ارزشمند به موقع تکمیل شود و ما شاهد استفاده از ارزش‌های افزوده این واحد تولیدی قابل توجه باشیم. انشاءالله بتوانید در اینجا واحد تولید آهن اسفنجی را هم تأسیس کنید که از حمل‌ونقل مضاعف پرهیز می‌شود و استفاده از هزینه‌های حمل‌ونقل در واحد اسفنجی به نفع ایثارگران و سرمایه‌گذاران باشد.

از نکاتی که در توضیحات آقای مهندس فانیان برای من زیبا بود، این است که ۶۰ درصد سهام این کار بزرگ به ایثارگران مربوط می‌شود که قاعدتاً مردم پولداری نیستند و واقعاً از طبقات زحمتکش و تلاشگری هستند که از امکانات جزئی خودشان اندوخته کرده‌اند. انشاءالله خداوند به آنها برکت بدهد و هم منطقه و هم کشور از ثمرات تلاش‌های شما بهره‌برداری کنند.

انشاءالله صحبت‌هایم را در مورد این، در مراسمی که در فولاد آلیاژی خواهیم داشت، عرض خواهم کرد.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

[1]  - مجتمع فولاد اردکان با ظرفیت ۵/2 میلیون تن در سال در زمینی به وسعت چهار هزار هکتار در ۲۵ کیلومتری شهرستان اردکان در محور اردکان- نائین واقع شده است. این مجتمع در مرکز تقاطع معادن سنگ آهن کشور، معادن چادرملو، چغارت و گل گهر واقع گردیده و دارای مزیت نزدیکی به شبکه سراسری راه‌آهن کشور و نزدیکی به خط انتقال گاز و پست برق ۴۰۰ کیلوولت می‌باشد.

محصول این واحد موردنیاز ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه می‌باشد. میزان سرمایه‌گذاری طرح 300 میلیارد ریال و میزان ارزبری آن 17 میلیون دلار برآورد گردیده است.

طراحی و مهندسی و ساخت بخش اعظم تجهیزات این کارخانه در داخل کشور به دست کارشناسان ایرانی انجام می‌گیرد.

ارزش سالیانه تولیدات این مجتمع بالغ بر یکصد و شصیت و پنج میلیون دلار می‌باشد. ایجاد این طرح با اشتغال‌زایی هزار نفر در منطقه، زمینه سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های تولید فولاد از قبیل تولید آهن اسفنجی، فولادسازی و نورد مقاطع را فراهم خواهد نمود.