سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری

  • سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۷۶
اهمیت مسجد سلمان/ تشکر هاشمی از کارکنان و مدیران ریاست جمهوری/ همکاری همه کارمندان نهاد با دولت سازندگی/ امیدواری کشور به توانایی‌های آقای خاتمی/ تقدیر و تشکر هاشمی رفسنجانی از کارکنان ریاست جمهوری

بسم الله الرحمن الرحیم

افتتاح مسجد برای نیروهای خوبی که در اطراف مسجد هستند و می‌توانند استفاده کنند، مبارک باشد. آن‌گونه که اخوی* توضیح دادند، نهادهای اصلی کشور، یعنی نهاد رهبری، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، قوه مقننه و همچنین نهادهای مربوط به محافظان و سایرین در اینجا هستند. جای مناسبی شده تا برای عبادت استفاده شود.

باید از کسانی که این زحمت را کشیدند، از جناب مهندس موسوی که طرح خوبی را دادند و خوب هم ساخته شده است و از بقیه دست‌اندرکاران تشکر کنیم. از همین فرصت استفاده و مراتب تشکر و رضایت خودم را از شما همکاران این دوران طولانی هشت سال خدمت ابراز می‌کنم. واقعاً در این مدت از همکاری صمیمانه شما برخوردار بودیم. جزو بخش‌هایی بود که کار ما وکار کشور را معطل نکرد. کارهایی که ارجاع شد، به خوبی و به موقع انجام شد. خیلی کم موردی را احساس می‌کنم که کشور به خاطر کندکاری یا بدکاری همکارانمان در نهاد دچار مشکلی شده باشد. ما هم برای شما خدمت ویژه‌ای در این مدت نکردیم. فرض ما بر این بود که همه کسانی که با ما و جاهای دیگر در بیرون کار می‌کنند، جاهای دیگر همه نیروهای انقلاب و اسلام و همکاران مساوی ما هستند. شما هم هیچ وقت توقع نامناسبی که در آن زیاده‌خواهی باشد، نداشتید. این‌ها نشانه‌های خوب دوران همکاری ما با شماست.

الحمدالله به زودی از مدیریت جدید، توانا و مخلصی برخوردار خواهید شد. با تجربه‌ای که ایشان دارند و با توانایی‌هایی که در ایشان سراغ داریم، امیدواریم نواقصی که در دوران کار ما برای شما مانده است، در دوره جناب آقای خاتمی برطرف بشود. انتظار ما این است که همان صمیمیتی را که ما با هم کار می‌کردیم، در آینده در همکاری‌ها ببینیم و انشاالله باز هم در مراسم مختلف شما را زیارت کنیم. ولی چون فعلاً در جمعی حضور پیدا کردیم، ضمن تشکر و تقدیر فراوان از شما خداحافظی می‌کنیم.

البته هنوز چند روز باقی مانده است. یک بار دیگر هم گفتیم و تکرار می‌کنیم ناهماهنگی نباشد. انشاءالله جناب آقای ادب هم این مسجد خوب را به خوبی اداره خواهند کرد. همان‌طور که در سال‌های طولانی و از زمان دولت جناب آقای مهندس موسوی در مسائل دینی و روحانی و نیازهای مردم خیلی کمک کردند، انشاءالله باز هم این خدمت را ادامه خواهند داد.

والسلام علیکم و رحمه الله

 

 

(مهندس محمد هاشمی، معاون اجرایی رئیس جمهور