سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مرکز پست ۴۰۰ کیلو ولت برق استا ن یزد

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مرکز پست ۴۰۰ کیلو ولت برق استا ن یزد

  • یزد
  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۷۶
اهمیت برق در توسعه صنعتی استان یزد/ لزوم گسترش طرح‌های وزارت نیرو در سراسر استان یزد/ برنامه وزارت نیرو برای طبس

بسم الله الرحمن الرحیم

از وزارت نیرو و همکارانمان در یزد تشکر می‌کنیم که نیاز جدی توسعه استان را در این مقطع تأمین و کارهای بزرگ صنعتی را مقدور کردند.

امیدوارم که به زودی برق چادرملو را وصل کنید و خط انتقال را برسانید که ما منتظر رسیدن برق هستیم تا آنجا بتواند تولید وسیع‌تری را داشته باشد. اینکه در این مسیر یک نیروگاه دیگر لازم است، ما هم قبول داریم.

به هر حال وزارت نیرو طراحی‌اش را خواهد کرد. هر نقطه‌ای که برایشان مناسب‌تر خواهد بود و سریع‌تر جواب بدهد که اگر یزد مشکل تأمین مگاوات برق را نداشته باشد، این کار عملی خواهد شد. آقای زنگنه قبلاً با من صحبت کرده بودند. برای این کار فکر می‌کنم و باید اقدامی بشود. البته قدم بعدی این است که باید در طبس به فکر باشید.

برای توسعه طبس داریم فکر می‌کنیم که باید یک نیروگاه با زغال سنگ ساخته شود و نزدیکترین جایی است که شما طراحی کردید. ولی ممکن است در ۲ سال آینده که شما لازم دارید، عملیاتی نشود. باید ۲ مرحله اقدام کنیم. البته با همتی که در وزارت نیرو هست، می‌بینم که به مشکلی انشاءالله- برخورد نخواهیم کرد. به مردم یزد و به شما به خاطر این توفیقتان تبریک می‌گویم. متشکرم.*

والسلام علیکم و رحمه الله

 

(با راه‌اندازی این پست ۴۰۰ کیلوولت ظرفیت انرژی برق استان با دو برابر افزایش یافت. این پست با چهار رده ولتاژ یکی از کم‌نظیرترین پست‌های برق‌رسانی در کشور است که علاوه بر تأمین برق موردنیاز کارخانه فولاد آلیاژی ایران، تأسیسات مجتمع صنعتی معدنی چادرملو و کارخانه فولاد میبد می‌تواند برق سایر مصرف‌کنندگان معدنی، تجاری و خانگی را به مدت طولانی تأمین کند. پست چهارصد کیلوولت یزد دو، با هزینه تقریبی یکصد میلیارد ریال و در زمینی به وسعت چهارصد هزار مترمربع در فاصله چهل کیلومتری غرب شهر یزد احداث شده است.