سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امام خمینی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امام خمینی

پیرامون فعالیتهای مجلس شورای اسلامی

  • حسینیه جماران
  • سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۶۰

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توفیق پیدا کردند که در دهه فجر، به زیارت امام عظیم‌الشأن مشرّف شوند، خداوند را سپاسگزاریم.

ما زا خودتان آموخته‌ایم که مجلس مرکز تصمیم‌گیری و نقطه اتّکای این انقلاب است. البتّه، ما معتقدیم که مجلس این مقام را هم تا حدّ زیادی از جنابعالی دارد. من آشنایی نسبتاً وسیعی که باروحیه نمایندگان و وضع مجلس دارم، می‌توانم خدمت شما با اطمینان عرض کنم که مجلس در خطّ اسلام و انقلاب، آن‌چنان نیرومند و محکم است که ملّت ایران و تمام مستضعفین جهان می‌توانند کاملاً امیدوار باشند که این پایگاه برای دوام انقلاب و ترویج حق برای مدت‌های طولانی می‌تواند فعّال باشد.

کارهای عظیمی که مجلس در این دو سال انجام داده عبارت است از: تعیین کابینه‌های صالح، رأی به عدم‌کفایت سیاسی شخصی که مثل سرطان به جان انقلاب افتاده بود. حل مسئله گروگان‌ها، تأسیس بنیادهایی مثل بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و پلیس قضایی و همچنین لوایح و طرح‌هایی از قبیل احزاب، مطبوعات و اراضی شهری ازجمله کارهای مهم اقتصادی، سیاسی است که تابه‌حال در مجلس انجام شده است. علاوه بر این کارهایی همچون ایجاد نظام بانکی بر مبنای قوانین اسلام و حذف ربا از سیستم بانکی و اقتصادی کشور - سرانجام دادن به اراضی کشاورزی و ایجاد محیط اقتصادی سالم و اسلامی برای کشاورزی مملکت - به سامان رساندن تجارت خارجی - تقسیم عادلانه آب - تنظیم وضع اداری و استخدامی کشور - تأسیس مرکز اطلاعات برای کشور - تصویب اساسنامه‌های نهادهای جدید - سازمان‌ها- وزارتخانه‌ها و ادارات کارهایی هستند که - ان‌شاءالله - در ماه های آینده انجام می‌شود و نظارت مجلس و حضور پدرانه، خیرخواهانه ‌و ناصحانه آن بر همه ارگان ها و نیروهای اجرایی، مجلس را مایه امید کرده است.

والسلام علیکم و رحمةاللّه