سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

  • ساختمان قدس
  • سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۳

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
از اینکه آقای مشکینی تشریف ندارند، متأسفم. از حضور شما در اینجا متشکرم. سخن خاصی ندارم. فقط نکته‌ای را به حرفهای آقای دکتر روحانی اضافه کنم که شما نگرانی داشتید. اینها تصیماتی نیست که آقای روحانی بگیرند. در عالی‌ترین سطح کشور، سران سه قوه، رهبری و شخصیت‌هایی که مورد اعتماد ایشان هستند، جلسه می‌گیرند و مباحث را مورد به مورد مطرح می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و آقای روحانی همان مسایل را اجرا می‌کنند. حتی مسیر مذاکرات زیر نظر است که اگر لازم باشد، تصمیمات عوض می‌شوند.
بنابراین خاطر شما جمع باشد. خیلی از حرفها را نمی‌توان مطرح کرد. زبان ما بسته است. نکاتی که آقایان مطرح کردند، مسایلی هستند که توضیح درباره آنها و پخش در بیرون می‌تواند برای کشور دردسر درست کنند.
این یک تفکر است و نمی‌خواهم تفکرات آقایان را ناحق بدانم. بحثم این است که این مسایل در جامعه مطرح نشود که شیاطین سوء استفاده کنند.
امیدوارم در چالشی که خیلی جدّی است – مسئله جدّی‌تر از آن است که بعضی از آقایان فکر می‌کنند باید چنین و چنان کنیم – هوشیار باشیم. باید عواقب قضیه را ملاحظه کنیم. می‌توانیم برای شما توضیح دهیم که چه احتمالاتی در پیش است.
مطمئنم که اگر بدانید چه احتمالاتی در پیش است، همه شما جمع می‌شوید و می‌گویید چرا کشور را به اینجا رساندید؟ آن موقع فشار شما 100 برابر الان می‌شود. بنابراین بگذارید صاحب‌نظران و معتمدین با تدبیر و حکمت با حداکثر احتیاط کار کنند.
در بین ما کسی نیست که بترسد، ولی ملاحظات عقلانی مطرح است. بیش از این وقت شما را نمی‌گیرم.
والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته