سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای هماهنگی جوانان ایران اسلامی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای هماهنگی جوانان ایران اسلامی

  • ساختمان قدس
  • شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۴

الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
حرف‌های شما شنیدنی است. شما گفتید شورای هماهنگی جوانان هستید، هماهنگی یعنی تعامل بین احزاب و گروه‌ها، البته باید گروه‌ها هم از شما بخواهند.
 در مورد انتخابات حرف‌های شما درست است. البته من به هدف خودم که مشارکت مردم بود، رسیدم. ولی مواردی می‌دانم که شما نمی‌دانید. اگر بگویم، دنیا می‌گوید پس انتخاباتی انجام نگرفت. به همان دلیل که به میدان آمدم‌، نمی‌خواهم مطلبی بگویم. البته باید برای آینده فکری کرد که این شیوه شکل رسمی به خود بگیرد.
در زمان شاه باور نمی‌کردیم که انتخاباتی سالم برگزار شود. فکر می‌کردیم نتیجه آن از قبل معلوم است. نمی‌خواهیم مردم در نظام اسلامی چنین تفکری پیدا کنند. شاید حضور پیدا کنند، ولی این تفکر ریشه می‌گیرد و خطرناک است.
قانون باید تقویت شود و ما هم نباید از قوانین موجود تخطّی کنیم. برخی مسایل را در فضایی عادی مطرح می‌کنند. در بیانیه اول گفته بودم که خطراتی انقلاب را تهدید می‌کند و من شاید بهتر از دیگران می‌توانم کار و خطرات را رفع کنم. الآن دنیا فکر می‌کند یک اندیشه طالبانی با شیوه پادگانی در ایران در رأس کار است. البته نظام با رهبری مشکلی ندارد. با تعویض دولت‌ها، فقط ادبیات کمی متفاوت می‌شود.
فراموش نکنیم که شرایط انتخابات اجماعی را علیه ما در دنیا ایجاد کرد. این روزها فکر می‌کنم باید همه کار کنیم تا از این مرحله بگذریم. در برنامه‌های آینده‌ام هست که انتخابات را به سوی سلامت برگزاری ببریم. باید گروه‌هایی مثل شما بمانید و با شجاعت جوانی کار و انتقاد کنید.
کار بزرگ مشکلات بزرگ دارد. در طول مبارزه همیشه این حالات برای ما پیش می‌آمد. از من هم هرکاری بربیاید، در راه اعتلای ایران و انقلاب انجام می‌دهم. فکر می‌کنم باید وظیفه خود را انجام دهیم و نتیجه را به خدا واگذار کنیم.
آقای علی‌پور: «از خانه کارگر به شورا رفتم. می‌دانید که خانه کارگر از وفادارترین گروهها به شماست. این گروهها برای ما الگوی مناسبی هستند. به دنبال این هستیم که تشکیلاتی عمل کنیم. می‌خواهیم از تفکرات و تجربیات شما برای فراگیری این‌تشکیلات استفاده کنیم.می‌توانیم با هدف‌دهی وجهت‌گذاری شما حرکت کنیم.»
آقای پیمانی: «در معاونت فرهنگی شورای هماهنگی کار می‌کردم. آمار مربوط به جوانان در بخش فرهنگ وحشتناک است. 60 درصد آنان به روحانیت اعتقاد ندارند. 70 درصد آنها به معلمان خود اعتقاد دارند. الآن 3179 واحد دولتی برای پژوهش جوانان وجود دارد که فقط 203 واحد کار کمی عمیق انجام می‌دهند. جناب آقای هاشمی این انتخابات برای ما ثابت کرد که پتانسیل‌های ما بی‌استفاده مانده و باید جوانان را هدایت کرد.»
● امیدوارم هرجا که هستید، منشأ خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران باشید.
والسّلام علیکم و رحمه الله