سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان دفاع از منافع ملی ایران

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان دفاع از منافع ملی ایران

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۳

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله
بسیار خوش آمدید. انشاءالله که سال آینده با همه شرایطی که طراحی می‌کنند، سال خوبی برای ما باشد. ایام دهه فجر مبارک باشد و مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خودشان را به انقلاب نشان دهند.
در همه انقلابها، ایدئولوژی، رهبری و مردم مهم هستند. کارایی مکتب و رسیدن به نیازها بر اساس روز است. اقتصاد، بحث خانمها، اشتغال، امنیت و ... مسائل مهم جامعه هستند. هر دولتی که بخواهد کارش را شروع کند، باید برای همه این موارد جواب داشته باشد یا برای آنها برنامه‌ریزی نماید.
چیزهایی که در مورد بنده فرمودید، کوچکتر از آن هستم. سربازی کوچک برای انقلاب و امام و همکاری برای رهبری و مردم هستم. متأسفانه هنوز در مرحله کاندیدا شدن قرار نگرفتم که به خاطر تفکری است که همیشه داشتم و دارم و آن، این است که باید مسیر را برای نیروهای مستعد بازبگذاریم و آنها بتوانند استفاده کنند و خیال مردم هم راحت شود که کشورشان بالنده است و تولید نیرو می‌کند.
آدمهای بسیار نیرومندی در جامعه داریم و شرایط برای آنها درست نشده که بیانیه بدهند و کارهای بزرگ انجام دهند. خدمتی که بنده در آخر عمرم می‌توانم انجام دهم، این است که  به این مساله کمک کنم تا راه برای دیگران باز شود. اگر این راه را ببندیم، کار خوبی نیست. فعلاً صبر و کمک می‌کنم تا نامزدها ظرفیت مشخص داشته باشند و جامعه هم آنها را قبول کند. اگر جامعه آنها را قبول نکند، مردان بزرگ هم نمی‌توانند کار کنند. لذا سه ماه دیگر فرصت داریم. سازمان شما آنگونه که از اسمش پیداست و با کارهایی که انجام دادید  و اصولی که مورد پذیرش شما است، به نظر می‌رسد سازمانی ملی است و در گروی یک عده محدود و یا باند خاص نیست. می‌توانید با همه همکاری و از انسانهای صالح استفاده و از ملت، کشور، انقلاب واسلام دفاع کنید. انشاءالله که این تفکر کافی باشد و در میدان عمل هم به همین شکل کار کنید.
الان موقعیت بسیار مهم تاریخی برای ایران پیش آمده است و ایران موقعیتی پیدا کرده که می‌تواند جایگاه خود را بدست آورد. در گذشته های خیلی دور ایران خیلی عظمت داشته است و بسیاری از کارهای مهم بشریت و جهانی بدست ایرانیان انجام می‌شد. اگر شما افتخارات را در تاریخ پیدا کنید، کارهای مهم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و هنری بدست ایرانیان انجام می‌شد و ایرانی حرف اول را می‌زد. چند تمدن مثل: چین، مصر، روم و هند بودند و ایران از همه این تمدنها جلوتر بوده است.
اسلام هم وقتی به ایران آمد، قوی و پایدارتر شد. کمی دیرتر از جاهای دیگر به اسلام پیوست، اروپایی‌ها، بالکان و کشورهای عربی هم بودند، اما وقتی به ایران آمدند و ایران به مسلمانها پیوست، پایگاه آنان و محوری برای اسلام شد. مرکز آن بغداد و کوفه شد که به ایران تعلق داشت. از آنجا جامعه  را اداره می‌کردند که از اقیانوس اطلس تا نزدیک اقیانوس آرام پیش می رفت و تمدن عظیمی خلق کردند.
از لحاظ منابع، ایران حقیقتاً از منابع خدادادی بالایی برخوردار است. دو سه کشور در دنیا به اندازه ایران کلکسیونی از امکانات دارند. یکی آمریکا  و دیگری روسیه است. از نظر موقعیت سوق الجیشی از همه برتر هستیم. از لحاظ مکتب هم بهترین مکتب‌دنیا، اسلام، آنهم از نوع اهل‌بیت(ع)است که خوشبختانه همه آنها را به ما داد.
مردم ایران هم باهوش هستند و در دنیا از ضریب هوشی بالایی برخوردار است. ایرانیهای خارج از کشور بسیار موفق هستند و می‌درخشند. هرجایی که وارد می‌شوند، آنها را می‌پذیرند. ایرانیان استعداد، سابقه، مکتب و روحیه انقلابی دارند و بهترین انقلاب قرن را ایجاد کردند و خود مردم وارد شدند و دشمنان را خارج و جنگ و دفاع کردند و روی پای خود با مزاحمتها جنگیدند و کار کردند. زمینه برای برداشتن گام بزرگ به جلو فراهم است و رئیس جمهور باید به همه بخشها جواب بدهد و ما هم در مجمع این سیاستها را تعبیه می‌کنیم. دولت آینده باید با برنامه این خواسته‌ها را تأمین نماید.
به هر حال بنده از حسن ظن و صحبت شما تشکر می‌کنم. خدمت شما عرض می‌کنم که هنوز به تصمیم قطعی نرسیدم و اگر برسم، بعد از آن، تردیدی نیست. همان چیزی که در مطبوعات اعلام می‌شود، در وجود بنده است. دلیل تردید من باز شدن راه برای مردان کارا، جوانتر و با انرژی بیشتر است. انشاءالله با لطف خداوند و کمک امام زمان (عج) بتوانید مملکت امام زمان(عج) را به گونه‌ای که شما می‌خواهید، بسازید.
والسّلام علیکم و رحمه الله