سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السلام علی رسول الله و آله
خدمت شما خوش آمد عرض می‌کنم. زحمت کشیدید که از راه دور تشریف آوردید. بنده می‌دانم مردم یزد هر جا که هستند، اهل کار و تلاش هستند که با حوصله، صرفه‌جویی در وقت و امانت کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل یزد در صنعت خوب  پیشرفت داشته است.
به خاطر شرایط منطقه و کویری بودن شهر یزد و اهمیت آن، همیشه فکر می‌کردم که باید یزد را حفظ کنیم. یزد سپر ما در مقابل کویر است. جائی است که جزو افتخارات تاریخی ایران محسوب می‌شود. به همین جهت آب صنعتی آنجا را تأمین کردیم.
همه حرفهای شما هم منطقی بوده است. مشکلات صنعتی شما هم درست است و اگر ما بخواهیم پیشرفت کنیم، باید در صنعت که فضای توسعه‌ای آن زیاد است، سرمایه‌گذاری کنیم. چون بقیه بخشها به این وسعت قدرت عمل ندارند. بنابراین در این بخش هرچه فعالیت کنیم، جواب می‌دهد و هرکسی هم مسئولیت داشته باشد، باید فکر کند و مشکلات صنعت را رفع نماید. چیزهائی که شما جهت توسعه صنعت فولاد گفتید، کارسختی نیست و دلیل آن، این است که سرمایه‌گذاری را برمی‌گرداند. چون به ثروت ملی افزوده می‌شود و این امر موجب غنی شدن دولت می‌شود و کمک به بخشهای خصوصی و صنعتی موجب شکوفایی صنعت می‌شود و به نفع دولت هم می‌باشد. این تفکر در مسؤولان و کارشناسان وجود دارد و همه با این مسائل آشنا هستند.
بنده هم تلاش خواهم کرد. در مورد درخواستهای شما که به صورت مکتوب است، اقدام خواهم کرد و اگر هم مسئولیت اجرائی را به عهده گرفتم، خودم به شکل دیگری پاسخگو خواهم بود.
در مورد پیشنهاد شما هم بنده در حال حاضر با دید مثبت برخورد می‌کنم. در خصوص مساله ریاست جمهوری حالت منفی ندارم و این ملاحظه را دارم که ما  باید صبر کنیم و به دیگران فرصت بدهیم تا خودشان را نشان دهند و مطرح شوند و نوآوریها و تجربه‌های خود را بکار بگیرند. چون نیروهای جوانتر از ما امروز‌ی‌تر هستند. ما رسوباتی داریم که آنها ندارند. لذا تا حدی که مقدور باشد، صبر خواهم کرد تا دیگران خودشان را به مردم معرفی نمایند و مردم هم بتوانند تصمیم بگیرند، اما اگر احساس شد که باز باید مسئولیت بپذیریم، خواهیم پذیرفت.
چون می‌خواهیم ایران جایگاه خود را پیدا کند، خصوصاً اینکه الان کشور ما اسلامی است و ما هم به نام ایران و اسلام می‌نازیم. بنده به عنوان یک طلبه وقتی می‌بینیم روحانیت در آن نقش داشته است، احساس غرور می‌کنم. چون می‌خواهم روحانیت در این مسیر سرافراز شود. عوامل زیادی وجود دارد که مرا تشویق کند که وارد این صحنه شوم، اما مصلحت مهمی در نظر دارم و آن، این است که می‌خواهم مدیران سطوح بالاتر بیشتر باشند و خیال همه از این جهت راحت باشد. لذا شما نگران نباشید. بالاخره شخصی می‌آید و توقعات شما را می‌فهمد. یا اینکه بنده می‌آیم و به این موضوع کمک می‌کنم.
والسّلام علیکم و رحمه الله