سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ائتلاف نهم برای فردایی بهتر

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ائتلاف نهم برای فردایی بهتر

  • مهمانسرای لشکر 30 گرگان- استان گلستان
  • چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۳

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
از محبت، لطف و اعتماد شما صمیمانه تشکر می‌کنم. برای بنده بسیار ارزشمند است که چهره‌های سیاسی استان، چنین اعتمادی نسبت به من دارند. تحقیقاً این مسایل در تصمیمات من مؤثر است. اینطور نیست که حساب نکنم و منهای محبت مردم تصمیم بگیرم. بین خودم و خدای خودم به خداوند واگذار کردم که در این مسئله آنچه خیر انقلاب، مردم و کشور است، همان پیش بیاید. به رضای خداوند راضی هستم.
یا من مسئولیت را برعهده می‌گیرم و یا نمی‌گیرم. آنچه که قلب مرا راحت کرده، همین است که حقیقتاً به خداوند واگذار کردم.
    وقتی انسان توکل کند و کارها را به خدا واگذار کند و تسلیم و راضی به تصمیم خدا باشد، خداوند هم خیر ما را می‌خواهد و انتخاب می‌کند.
از لحاظ نفسانی و روحیات هم این‌گونه هستم که برای آینده زندگی خودم هیچ کاری غیر از خدمت به انقلاب طراحی نکردم.یعنی کار دیگری ندارم. هرچه فکر می‌کنم، می‌بینم. تمایل و هوس دیگری نمانده است. باب فتح نشده‌ای در زندگی‌ام نیست.
فقط این را از خدا می‌خواهم که در مدتی که زنده هستم - نمی‌دانم چقدر است - و می‌توانم کار کنم، در جایی کار کنم که برای انقلاب و ایران مفید باشد. از لحاظ من ایران فاصله زیادی تا واقعیتی که حقش است، دارد. نباید ایران را با کشورهای کوچکی که اطراف ما هستند، مقایسه کنیم. کشوری عظیم و با تمدن چند هزار ساله و با بهترین منابعی است که خداوند روی زمین به هرجا نداده است.
کلکسیون معادن، بهترین هوا و چهار فصل را دارد. مردمش عظیم‌ترین تمدن با سابقه بشری را دارند. مردمی که الان مکتب اسلام را دارند. الان برای تفکرات انسانی چیزی بهتر از دین خاتم‌نیست. همه‌چیز ایجاب‌می‌کند که‌وضع ایران‌بهتر از این‌باشد.
طبعاً هر انسان مسلمان وعلاقمند به این آب و خاک نمی‌تواند خود را بی‌تفاوت بداند و من هم بی‌تفاوت نیستم. خیلی جدّی هستم که باید به ایران خدمت شود.
به شما اطمینان می‌دهم که اگر این‌گونه احساس کنم که وجود من برای انقلاب، ایران و مردم مفیدتر است، دریغ نمی‌کنم و در خدمت خواهم ماند، ولی آرزویم این است که این‌گونه نباشد. کسانی پیدا شوند که خیال ملت از هر جهت برای آینده راحت شود. ضمن تشکر از شما، عذرخواهی می‌کنم. چون ظاهراً برنامه بعدی با تأخیر شروع می‌شود.
آیت‌الله نورمفیدی، برادر بزرگوار و بسیار قدیمی ما مرتب اظهار محبت می‌کنند. همین جوابی که به شما می‌دهم، در خلوت هم به ایشان همین جواب را می‌دهم. چون غیر از آنچه که در دلم هست، مطرح نمی‌کنم. بعضی‌ها فکر می‌کنند این حالت سیاست است، ولی‌این‌گونه نیست. واقعیت وجودم را به شما گفتم.
والسّلام علیکم و رحمه الله