سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مسئولین لشکر جوانان قدس خوزستان و مسئولین بسیج شهری و عشایر

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مسئولین لشکر جوانان قدس خوزستان و مسئولین بسیج شهری و عشایر

  • یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۶۴

بسم الله الرحمن الرحیم
روحیه مصمم جوانان مسلمان و انقلابی کشورمان مایه قوت قلب مسئولین کشور است. همین روحیه والای شما جوانان و مردم مظلومی که نسل‌ها گرفتار ستم‌ها و تبعیض‌ها بودند، مایه ناراحتی دشمنان انقلاب شد. توده اصلی مردم در نظام سابق آن چنان از پیکره حاکمیت و نظام جدا بودند که حکمرانان رژیم سابق برای مردم، خصوصآ عشایر هیچ حقی قائل نبودند و احساس نمی‌کردند که عشایر جزء سالم‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند.
به دلیل همین قطع ارتباط مردم با نظام، مردم خود را از حکومت جدا می‌دانستند، لذا وقتی مردم هشیار شدند و قیام کردند، این فاصله‌ها بیشتر مشخص شد و این تجربه باید برای دنیا آموزنده باشد. در حال حاضر ارتباط مردم با حکومت غیر از آنچه که در سابق بوده، هست و اکثریت مسئولین درجه اول کشور از خود مردم هستند.
دخالت مردم در گردش کار امور ارگانها و نهادهای انقلابی قابل توجه است و اگر همین حضور در صحنه و پایگاه‌های بسیج در شهرها، روستاها و راهها نبود، ضدانقلاب که از همه امکانات استکبار استفاده می‌کند، مردم و انقلاب را تباه می‌کرد و اساس کار در این زمینه توده مردم و حزب‌الله بودند که جلوی شرارت‌ها را گرفتند.
تبلیغات رسانه‌های گروهی و گروهک‌های ضدانقلاب در برپایی راهپیمایی کذایی در یازدهم مردادماه فاش شد. آنها با همه هیاهوهایی که به‌راه انداختند، جرأت نکردند کوچکترین حرکتی از خود نشان دهند، چرا که از حزب‌اللّه می‌ترسیدند.
همین عشایر و بچه‌های توده مردم پایه اصلی و پشتوانه کارها هستند. این نکته و حضور مردم و حمایت و رضایت آنان که جوانانشان را با اشتیاق به جبهه می‌فرستند، برای دشمنان ما تلخ است و برای شما شیرین.
اگر این روحیه حفظ شود و در یک نسل تداوم یابد، زمینه‌های فساد در همه جا کم‌کم فسیل شده و از بین می‌رود و مفسدین هم یا خودشان را می‌سازند و یا مأیوس می‌شوند. در آن موقع است که ما جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.
مسئولین کشور برای بازکردن میدان بر روی شما جوانان که نسل دوم انقلاب هستید، تلاش می‌کنند. اگر نسل اول انقلاب خوب کار کند، نسل دوم نیز بهتر امور را به پیش خواهد برد.