سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مردم منطقه برون قشلاق

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مردم منطقه برون قشلاق

برایم کاری شیرین تر از محرومیت زدایی نیست.

  • شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۷۶
تشکر از مردم منطقه برون قشلاق/ ساخت ایستگاه پمپاژ آب/ وضعیت بهبودیافته مناطق محروم استان زنجان/ لزوم بهره‌برداری بیشتر از مناطق حاصلخیز حاشیه قزل‌اوزن/ پتانسیل منطقه برای کشاورزی/ لزوم اجرای عدالت و فراهم کردن زندگی مناسب در مناطق محروم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله

از این محبت‌هایی که از شما مردم خونگرم و مهربان منطقه برون قشلاق می‌بینیم، خیلی متشکریم. خوشحالیم که خداوند توفیق داد شما را در این منطقه زیارت کنیم. خوشبختانه موقعی به زیارت شما آمدیم که برنامه ساخت ایستگاه پمپاژ آب برای آبیاری دشت خوب برون قشلاق آماده شده و آب را در اختیار شما کشاورزان عزیز قرار دادیم.

این منطقه و بسیاری از مناطق استان زنجان جزو بخش‌های محروم کشور بود و از آب، برق، راه، مدرسه و خیلی چیزهای دیگر خبری نبود. در اینجا بحمدلله در طول یک برنامه و نیم که ایجا اجرا شده، اکثر روستاها از این نعمت‌ها برخوردار شدند و با آمدن برق و راه و مدرسه، شرایط زندگی مساعد شده. برای بچه‌های این مناطق که سرمایه‌های آینده این کشورند، وسیله تحصیل فراهم شده و امیدواریم که با برنامه‌هایی که دولت برای شما درنظر گرفته، بتوانیم از این نعمت‌های خدادادی که آب خوب، خاک خوب و هوای خوب است، استفاده کنید.

در این مناطق معتدل کنار قزل اوزن، خیلی جاها می‌شود دو بار محصول در سال کشت کرد و بهره‌برداری کرد و خیلی حیف بود که گوشه‌ای از اینها را با دیم بکارید و کمی محصول بردارید و قانع باشید.

این منطقه قطعاً می‌تواند زندگی خوبی برای شما مردم فراهم کند. با آبیاری که فعلاً انجام خواهد شد، می‌شود کنارش در تپه‌ها و ارتفاعات آب را پر کنیم و آبیاری تحت فشار، قطره‌ای و بارانی برای درختکاری و محصولات زمینی استفاده شود.

من امیدوارم شما قدر نعمت‌های خدا را بدانید و از این برنامه‌هایی که برای شما اجرا می‌شود، بهتر استفاده کنید. خداوند هم به شما برکت بدهد و برای ما هم، هیچ چیز شیرین تر از این نیست که بتوانیم شما مردمی که قرن‌ها در این منطقه محروم زندگی می‌کردید را از محرومیت بیرون آوریم و با اجرای عدالت، زندگی مناسب را در مناطق محروم و دورافتاده کشور و جاهایی که مستعدتر است، فراهم کنیم.

از این محبت‌هایی که فرمودید، صمیمانه تشکر می‌کنیم و شما را به خدا می‌سپاریم.

والسلام علیکم و رحمه الله