سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع دانش آموزان ممتاز و اعضای بنیاد مسکن

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع دانش آموزان ممتاز و اعضای بنیاد مسکن

  • دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
با تشکر از میهمانان بسیار عزیزمان، دانش‌آموزان ممتاز که از یزد تشریف آورده‌اند با گروه امور تربیتی و برادران و خواهران غیور و جهادگرمان که از قمشه تشریف آوردند و برادران تلاشگرمان در بنیاد مسکن که بخشی از خدماتشان را شنیدیم و خوشحال شدیم، مخصوصاً با تشکر از گروه سرود که سرود با حال و خوبی را برای حضار اجرا کردند. همان طور که مستحضر هستید عزیزانمان این روزها در جبهه‌های جنگ برای احقاق حق این ملت و انقلاب و سرکوب بعث عفلقی ضداسلام و عامل اجانب. مشغول تلاش هستند همه‌مان باید برای سلامتی رزمندگانمان دعا بکنیم و پیش خداوند باید التماس کنیم که این عزیزان ما را حفظ بکند. بحمدلله در عملیات والفجر، دستاوردهای ارزشمندی داشتیم، منطقه‌ای را که آزاد کردند و من جمله حرکت‌هایی که دیشب داشتند و گامهای مؤثری که به جلو برداشتند، مایه خوشحالی است. مسأله جنگ، امروز مسأله همه ملت ما است، سرنوشت انقلاب ما و محرومان منطقه و دنیا به این جنگ بسته است، ما در این جنگ خیلی فداکاری کرده‌ایم و نیروهای عزیزی را از دست داده‌ایم، اما آنچه که به دست می‌آوریم، یقیناً بزرگتر از اینها خواهد بود و در تاریخ بشریت خواهد ماند.
 
پشت جبهه باید گرم باشد و جوانها همان طور که تا به‌حال خسته نبوده‌اند، احساس خستگی نکنند و در جبهه‌ها حاضر باشند که خواهند بود، ان‌شاءاللّه با حضور ما در جبهه‌ها عمر جنگ کوتاه می‌شود و به‌زودی ما شاهد حضور برادران‌مان در قسمت‌های سازندگی کشور خواهیم بود.
برادران بنیاد مسکن گزارشی دادند، بسیار امیدوار کننده بود. مسأله مسکن، ما می‌دانیم یکی از مهم‌ترین مشکلات این کشور است، مملکتی که به سرعت دارد جمعیت آن زیاد می‌شود، خانه و مسکن همیشه کمبود بوده و با این سرعت تکثیر جمعیت مشکل قوی‌تر می‌شود. در ابعاد دیگر مملکت ساختن سدها، راهها، ساختمانها، کارخانه‌ها، باز نیرو احتیاج است، مجموع اینها چیزهایی است که اهمیت بنیاد مسکن را نشان می‌دهد و ما خودمان از اول گفتیم و باز هم می‌گوییم که مشکلات مهم کشور را باید در سایه همت مردم حل بکنیم، و اگر مردم در هرکاری شریک و دخیل نباشند، دولت قدرت حل مشکلات عظیمی که از رژیم گذشته به ارث مانده، را ندارد، مسأله گرانفروشی ، مسأله تردد لیبرالها و ضدانقلابها، مسأله جنگ، مسأله مسکن و سایر اموری که در این کشور داریم باید با حضور مردم با کمک مردم با پول دادن مردم با حضور فیزیکی مردم و خدمات مردم و همکاری مردم حل بشود و امیدواریم که با این نظام بسیار مقدس همکاری کنند و مشکلاتی را هم که ذکر کردم تا آن جایی که از عهده مجلس شورای اسلامی و بنده ساخته است، در حل آن خواهیم کوشید. من برای اینکه مجلس باید کارش را شروع بکند از شما معذرت می‌خواهم که فرصت حرف زدن بیشتر را ندارم و شما را به خداوند می‌سپارم.