سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های شهدای قزوین وبرادران بسیجی و سپاهی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های شهدای قزوین وبرادران بسیجی و سپاهی

  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
ما در تنفس، معمولاً موفق نمی‌شویم کسانی را که به مجلس تشریف می‌آورند، زیارت کنیم، ولی قبلاً قولی به آقایان داده بودم و بعد گفتند خانواده‌های محترم شهدا حضور دارند، من با مقدار وقت کمی که است، آمدم تا شما را زیارت کنم و دو، سه کلمه‌ای هم با هم حرف بزنیم.
خانواده‌های شهدا، همسران شهدا، صاحبان اصلی این انقلابند و باید خودشان توجه داشته باشند که آنها سرمایه‌های بسیار معتبر و عظیمی را به انقلاب و خدا و اسلام تقدیم کرده‌اند و کسی که در چنین راهی سرمایه‌گذاری کرده باشد، تحقیقاً جزء وفادارترین افراد به این راه و دلسوزترین عناصر نسبت به آن راه خواهد بود. ما خانواده های شهدا را پاسداران محکم و مقاوم آینده تاریخ انقلاب می‌دانیم که الحمدلله اینها در همین مقطع هم نشان دادند که همه جا حضورشان باعث نشاط و تحرک و دلگرمی و الهام به دیگران است. ما از حضور شما در مجلس خوشحالیم و از آمدنتان به اینجا تشکر می‌کنیم.
برادران سپاهی و بسیجی که محبت کرده و تشریف آورده‌اند خودشان توجه دارند که چه مسؤولیتی را انتخاب کرده‌اند. مهمترین چیزی که در کشور  
ما است، مسأله خطر جنگ است. آخرین حربه‌ای که انتخاب شد تا جمهوری اسلامی را از پا در بیاورد و بشکند، همین جنگ بود. با اینکه جنگ افروزان می‌دانند، جنگ چیز خطرناکی است ولی آن قدر از انقلاب اسلامی نگران بودند و آن قدر از تزلزل موجودیت خودشان می‌ترسیدند که این خطر را پذیرفتند و وارد میدان جنگ شدند. آنها فکر می‌کردند که این جمهوری اسلامی به خاطر نوپا بودن نمی‌تواند مقاومت کند و جنگ او را از پا در می‌آورد. نیروهای مسلح ما هنوز سازمان نداشتند و جا نیفتاده بودند، سپاه هنوز خیلی جوان بود و مسایل جنگ برایش مطرح نشده بود، بسیجی به آن صورتی که بخواهد بجنگد، مطرح نبود، این حضور شماها به هر عنوان و صورتی در جبهه‌ها، این یک چیزی بود که هیچ کس از دشمنان ما تصور نمی‌کرد. خود ما هم که مطرح می‌کردیم تا اندازه‌ای به عمق و اعتبار مردممان واقف نبودیم. خیلی چیزها را می‌دانستیم و در دوران انقلاب خیلی تجربه‌ها شده بود، ولی اینکه مردم 5-6 سال این چنین مقاومت کنند و بعد هم هر روز قویتر از روز دیگر شوند، این را فکر نمی‌کردیم. انصافاً ما اگر یک درجه و معیاری داشتیم که می‌توانستیم این اوج قدرت مردم را لحظه به لحظه اندازه بگیریم، همیشه این را در جهت تکامل نشان می‌داد. هر روز این جمهوری اسلامی، از روز قبلش قدرت مردمی و استحکام دفاعیش نیرومندتر شده و این نشان بنیه نیرومند اسلامی این مردم است.
شماها نوک پیکان این حرکت هستید و این میدان را گرم نگه داشته و خیلی هم قوی عمل کرده‌اید. خیلی با شعور عمل کردید. نیرومندی شماها در حدی است که در همین یکی دو روز پیش در منطقه فکه ـ آنجا یک منطقه نسبتاً بازی است - دشمن فکر می‌کرد آنجا چون نیروی رزمی مانور می‌دهد، و ما هم آنجا نیروهایمان متمرکز نبود، خیال می‌کرد اینجا به جای ما، نور است و برای اینکه فکر ما را از بعضی جاهای دیگر منصرف کند، آنجا دست به یک تحرکی زد. در یک زمان کوتاهی همین نیروهای حزب‌اللهی، بچه‌های بسیجی و سپاهی از جای دیگر حرکت کردند، به سرعت خودشان را به آن خط رساندند و پریشب آن چنان ضربه‌ای به دولشگر بزرگ عراق (لشگر 10 زرهی و لشگر 3) وارد کردند که آدم وقتی نگاه می‌کند، این جوانها این قدر متحرک و نیرومند و سریع  
و مجهز برای ضربه‌زدن، که مثل گروههای دوره دیده کماندویی سریع که در دنیا معمولاً از نخبه‌ترین افرادشان در کل کشورشان انتخاب می‌کنند و تربیت می‌کنند و ابزار در اختیارشان برای یک لحظه این طوری می‌گذارند، اینها در فکه این‌گونه عمل کردند، به سرعت خودشان را به میدان رساندند و به محض اینکه وارد میدان شدند رفتند و ضربه را زدند و کاری که می‌خواستند انجام دادند، الحمدلله. این نشان نشاط و قدرت شماهاست.
سلام بنده و همه نماینده‌ها را به همکاران و دوستان و همراهانتان برسانید و امیدواریم که روزی ما ثمره این مجاهدتها و جانبازیها را در تبلور یک جمهوری اسلامی نیرومند در منطقه و سرعت صدور انقلاب به سایر نقاطی که باید این راه را بپیماید شاهد باشیم و شما هم اجرتان را از خدا می‌گیرید و خداحافظ و نگهدار شما باشد و خداوند برای کسانی که در راهش خدمت می‌کنند و جانبازی می‌کنند، بهترین محبتها و الطافش را نازل خواهد کرد.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته