سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای گردان مالک اشتر شوشتر

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای گردان مالک اشتر شوشتر

  • یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
خیلی خوش آمدید، ان‌شاءالله زیارت شما قبول باشد، شنیدم به مشهدمشرف شده بودید. در این جنگ خیلی مردم و رزمنده‌ها در سراسر کشورصلابت و استقامت خودشان را نشان دادند، ولی انصافاً خوزستانی‌ها جلوهستند. خوزستان در این جنگ بسیار مقاومت کرد و آسیب دید و هدف دشمن بود. او فکر می‌کرد که خوزستان را از انقلاب اسلامی ایران جدا بکند و آنجا را به عنوان یک بخش عربی و دست نشانده، مثل کشورهای جنوب خلیج فارس، تحویل استکبار بدهد. طراحی و نقشه این بود و ملت ما این توطئه را شکست و خوزستانی‌ها پیشقدم بودند. حماسه‌ای که مردم خرمشهر آفریدند و بیست و چهار روز مردم، دشمن را آن طور معطل کردند و از آنجا دفاع کردند، در آبادان مقاومت مردم خیلی حماسه آمیز بود و دزفول آن قدر موشک خورد که واقعاً هرکس از دور بشنود خیال می‌کند که دیگر دزفولی در صفحه تاریخ ما وجود ندارد، ولی وقتی که وارد دزفول می‌شویم می‌بینیم که مردم شهر را شاداب و زنده نگه داشته‌اند و منطقه فعال است. شهر خود شما خالی شد و چه فشاری به آنجا آمد ولی مردم، شهر و منطقه را به طور کلی حفظ کردند.
گردان شما عین واحدهای رزمنده ما از واحدهای نامدار است که مورداعتماد و اتکاء طرفهای تهاجمی است و شما توفیقات خوبی به دست آوردیدو افتخارات جالبی در تاریخ جنگ ثبت کردید، من خیال می‌کنم آن خصیصه‌مهم ما ـ که توانسته باعث سرافرازی مسلمانان در دنیا بشود و انقلاب اسلامی‌را بسیار معتبر نگه داشته است ـ در جوهر اصلی و این روحیه مقاومتی  
است‌که در مردم و رزمندگان ما هست، این مهمترین عنصر است و از ایمان و اعتقادمردم و رزمنده‌ها سرچشمه می‌گیرد.
در جنگهای دیگر می‌بینید که یک رخنه طرف را به هزیمت وادار می‌کند، اما در اینجا می‌بینیم در اول جنگ چه رخنه‌های بزرگی تا اعماق خاک این ملت پیش آمد و دشمن تا پشت دزفول و اهواز پیش آمد و از کارون گذشت. ولی این مقاومت مردم را بیشتر و جدی‌تر کرد و ما الان داریم ثمره مقاومت مردم را می‌بینیم. شما الان می‌بینید که قدرتهای جهنمی دنیا و استکبار چطور مجبور شد که از پشت پرده در بیاید و لشکر کشی کند. الان چند کشور بزرگ دنیا مثل آمریکا، فرانسه، انگلیس و اخیراً ایتالیا و تا حدودی بعضی کشورهای دیگر اروپایی نیروی نظامی وارد منطقه کردند. اینها برای خاطر ما است و معلوم می‌شود که این جمهوری اسلامی و این رزمنده‌های جان برکف خیلی مقتدر هستند که کشش این همه لشکر کشی را در مقابل خود دارند. خود این ]اعزام نیروی خارجی[ برای اینها رسوایی است، چطور چهار پنج کشور، در مقابل کشوری که هفت سال است که دارد به تنهایی می‌جنگد دست به هم می‌دهند؟ کسانی که یک ذره انصاف داشته باشند شما را پیروز می‌بینند.
بهترین سند پیروزی، حضور همین آمریکایی‌ها و ابرقدرتها است و همین‌دستپاچگی است که اینها در این مقطع پیدا کرده‌اند. بنابراین این مقاومتها آثارخود را در تاریخ می‌گذارد. در آینده تاریخ، مقاومتهای ایرانیان، و شکست استکبار جهانی شرق و غرب در این منطقه ثبت می‌شود و قهرمانهایش هم شما هستید. اگر در جنگ‌های دیگر ژنرالها و مارشالها و آن ستاره‌ها و آن زرق و برقها و مدالها و اینها درخشش پیدا می‌کند، در اینجا این چهره‌های جوان بسیجی و مؤمن و متعهد هستند که در میدان جنگ افتخار می‌آفرینند.
اینها قهرمانان جنگ و قهرمانان پیروزی هستند و من شکی ندارم که در این‌جنگ پیروزی از ما است و دشمن هزیمت قطعی خواهد کرد و تا امروز هم‌شما نشان داده‌اید که پیروز هستید و پیروزی نهایی را به دست خواهید آورد وهیچ کس نمی‌تواند ما را از تعقیب اهداف مقدسی که داریم باز بدارد. وان‌شاءالله خداوند شما را جزو پیشتازان مجاهد راه حق و جزو سربازان امام‌زمان و انبیاء و اولیا قرار بدهد و شهدای شما را که اشاره کردند که با آرزوی‌زیارت حضرت امام از دنیا رفتند، آنها الان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) وحضرت امام حسین(ع) را زیارت کردند و کسانی را زیارت کردند که خودحضرت امام هم آرزو دارند که یک لحظه یک گوشه چشمی به آنها داشته‌باشند و آنها در بزم اولیاء و انبیاء هستند.
حالا دیگر همه نباید آرزو کنیم که آنها را در آن وضعشان ببینیم و وضع امام‌را شما می‌دانید که با  
سن زیاد و کار زیاد واقعاً برایشان دشوار است که بخواهندهمه را ببینند. این عملی نیست و ما برنامه‌ای ریخته‌ایم که کل رزمنده‌ها به‌ترتیب خواهند آمد و نوبت لشکر شما و واحدهای شما هم خواهد شد وان‌شاءالله همه در طول یک مدت مناسبی به خدمت امام می‌آیند. یکی دو سه واحد آمدند، بعد متوقف شد و بعد از نو ادامه پیدا می‌کند و ان‌شاءالله شما هم‌جزو اولین‌ها خواهید بود، زیرا خوزستانی‌ها حق تقدم دارند. من الان بعیدمی‌دانم، چون برنامه امام را هم نمی‌توانید به هم بزنید، امام اگر ملاقاتی داشته‌باشند که گروهی بروند خدمت ایشان، می‌شود گفت که شما هم همراه آنان‌حضور پیدا کنید، ولی شما از این مسأله نرنجید؛ ان‌شاءالله دعای امام همراه‌شما است و شما بدانید که قلب امام بهترین جای خودش را برای شمارزمندگان باز کرده است. سلام بنده را به همه رزمندگان و دوستانمان در جبهه‌برسانید. به امید پیروزی و موفقیت نهایی.
    والسلام علیکم و رحمه‌الله وبرکاته