سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای سفارت ایران در عربستان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای سفارت ایران در عربستان

  • عربستان,عربستان سعودی (ریاض)
  • یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۷۶
رابطه دوستی میان ایران وعربستان باعث حل مشکلات منطقه/ تلاش دشمنان در جهت قطع روابط ایران با کشورهای دیگر/ کار مهم اعضای سفارت در برقراری ارتباط میان ایران و عربستان/ تلاش دکتر ولایتی برای برقراری ارتباط ایران و عربستان

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام والصلاه علی رسول‌الله و آله

حضور برادران و خواهران اعضای سفارت سلام عرض می‌کنم و خوشحالم که آن‌ها را در این کشور فعال دیدم.

اگر بتوانیم با عربستان رابطه‌ای خوب و دوستانه و صمیمی داشته باشیم، می‌توانیم مشکل همسایه‌های خود در خلیج‌فارس را حل بکنیم، می‌توانیم مشکل عراق را هم حل بکنیم، می‌توانیم قیمت نفت را اصلاح بکنیم و می‌توانیم خیلی کارهای دیگر بکنیم. شرطش این است که اینجا جدّی و دوستانه کار شود.

البته دشمنان چون نمی‌توانند این روابط را ببینند، آن‌هم از طریق دوست‌های ما خیلی شیطنت می‌کنند. گاهی بعضی از دولت‌ها را فریب می‌دهند، گاهی کشوری مثل عراق را تحریک می‌کنند و به هیچ وجه نمی‌توانند روابط دوستانه ما را با کشورهای دیگر ببینند.

به هر حال فکر می‌کنم با این اوضاع کار شما مهم است. از این به بعد بیشتر توجه داشته باشید. خوشبختانه به نظر می‌رسد که کارمان در ابعاد همکاری و از سرگیری روابط دارد قوت می‌گیرد و با توجه به آن، زحمت شما زیادتر می‌شود و احساس حضور بیشتر در امور کشور خواهید کرد. چون می‌دانم امشب مهمان دارید و باید به مهمانانتان برسید، ترجیح می‌دهم شما را زودتر آزاد کنم تا شما به کارهای خودتان برسید. از زحماتی که کشیدید و محبتی که کردید، تشکر می‌کنم. آقای دکتر ولایتی خیلی دلسوزی کرد تا اینکه این قفل گشوده شد و امیدوارم هیچ وقت این قفل بسته نشود و همان سیاست ادامه پیدا بکند.

والسّلام علیکم و رحمه الله