سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دندی منطقه ماهنشان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دندی منطقه ماهنشان

انتظار هاشمی رفسنجانی از مردم منطقه ماه نشان

  • یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۷۶
تشکر از مردم منطقه انگوران/ تحول در منطقه انگوران/ راه‌اندازی کارخانجات و توسعه منطقه/ آرزوی پیشرفت بیش از پیش منطقه انگوران/ لزوم تبدیل اراضی کشت دیم به اراضی کشت آبی/ راه‌اندازی جاده زنجان به تکاب/ پیشرفت منطقه و خارج شدن از حالت محرومیت

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله

از محبت‌های گرم و مهمان‌نوازی خوب شما مردم عزیز منطقه انگوران متشکرم. بنده سال گذشته توفیق آمدن اینجا پیدا کردم و مزاحم شما بودم، امسال هم توفیق زیارت شما را پیدا کردیم. الحمدلله در مدت این یک سال تحول عمده‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

منطقه ماهنشان تبدیل به شهرستان شده است و کارخانجات روی که در سفر قبلی طراحی شده بود به نتیجه رسیده است، امروز از کارخانجات بازدید کردیم. با توسعه برنامه تولید روی در منطقه، انگوران تبدیل به یک منطقه صنعتی قابل توجه می‌شود که در کنار کشاورزی و دامداری منطقه یک مجموعه بسیار خوبی را تشکیل می‌دهد. انشاءالله با توسعه کارخانجات و صنایع جنبی که در اینجا به وجود آید در آینده نزدیک در منطقه انگوران، شاهد یک شهر صنعتی پیشرفته خواهیم بود.

انتظاری که از شما مردم داریم، این است که از آب این منطقه و زمین‌های خوب و آبیاری تحت فشاری که به سرعت در زنجان توسعه پیدا می‌کند، همه اراضی دیم را تبدیل به اراضی آبی کنیم و کشاورزی و دامداری را توسعه بدهیم. این منطقه باارزش کشور ما، در همه تاریخ گذشته گرفتار فقر و محرومیت و عقب‌افتادگی بوده است. با تحولاتی که در حال انجام است، برنامه جاده زنجان به تکاب به زودی تکمیل خواهد شد و از بن بست بیرون می‌آید.

یکی از مراکز نیرومند صنعتی، کشاورزی، دامی کشور در هوای خوب منطقه، نقطه امن در مرکز کشور، اینجا جای جدیدی را پیدا می‌کند.

من می‌دانم مردم این منطقه بسیار زحمتکش، قانع و صبور هستند. الحمدلله امروز با آمدن مدرسه، آب و برق و به زودی گاز که می‌آید، دوران محرومیت شما پایان می‌رسد و منطقه برخوردار شده و شما در عین حال پشتوانه صنعت و کشاورزی کشور خواهید بود. بار دیگر از این محبتی که فرمودید، تشکر می‌کنیم، از اینکه دو بار در یک زمان کوتاهی شما را زحمت دادیم از شما عذرخواهی می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله