سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع مردم در بهشت زهرا

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع مردم در بهشت زهرا

  • چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
آدم اینجا که می‌آید، همه خاطرات گذشته زنده می‌شود و ابعاد این فاجعه برای چندمین بار در مغز آدم رژه می‌رود. منافقین سر انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی که هفتاد و چند نفر از افراد این انقلاب را یک جا از ما گرفتند، جنایت بزرگی کردند و ابعاد منفی این جنایت روشن است. در اینجا کسانی از دست ما رفتند که هر کدام در حد خودشان، یکی از استادهای انقلاب بودند. منتها همان طور که در سایر موارد هم ما دیدیم خون شهدا آن چنان مؤثر است و آن چنان می‌جوشد که آثار منفی را جبران می‌کند.
یکی از آثارش این بود که به کلی منافقین با این جنایت پایه‌هایشان زده شد. یعنی به طور کلی ضدانقلابی که قصد مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی داشت، با این جنایت و بعد هم جنایت دفتر نخست وزیری و شهادت شهدای محراب آن چنان شد که اینها راه برگشت به رویشان بسته شد و پلهای پشت سرشان به کلی خراب شد. رابطه‌شان با مردم تیره شد. اینها هر کاری انجام دهند، مردم اینها را نمی‌پذیرند و جنایتی نیست که قابل عفو باشد. شهدای  
هفتم تیر از این جهت می‌توانند پیشتاز تخریب همه پایگاههای ضدانقلاب و تحکیم بنیانهای انقلاب به حساب بیایند. مجلس شورای اسلامی نزدیک سی شهید را در این فاجعه و دولت چند وزیر و چند معاون را از دست داد.
دستگاه قضایی شخصیتی مثل شهید بهشتی را از دست داد. شهید بهشتی یکی از مهمترین شخصیتهای انقلاب بودند و جای خالی ایشان را ما هنوز احساس می‌کنیم، گرچه خون ایشان خیلی چیزها را جبران می‌کند و توجه به شهادت ایشان، عمق جنایت دشمنان ایشان را روشن می‌کند.
به هر حال ما امروز آمدیم اینجا که با این برادرانمان که آنها تحقیقاً ارواحشان در این فضا حضور دارد، تجدید عهد کنیم و بعد از اینها خیلی شهید اینجا آورده شد. حتماً ارواح شهدا، شاهد حضور مردم و منتظر موفقیت‌های رزمندگان ما در جبهه‌ها هستند. به ارواح پاک اینها درود می‌فرستیم و به بازماندگانشان تسلیت و تبریک عرض می‌کنیم.