سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در پادگان لشگر 88 زرهی زاهدان پیرامون اتحاد نهادهای انقلاب و حمایت مردم از انقلاب

سخنرانی آقای هاشمی در پادگان لشگر 88 زرهی زاهدان پیرامون اتحاد نهادهای انقلاب و حمایت مردم از انقلاب

  • پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۶۲

 سخنرانی در پادگان لشگر 88 زرهی زاهدان

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ آلِهِ اَجْمعین«

 برای من و همراهان من که از مسؤولان و شخصیتهای جمهوری اسلامی هستند، مایه خوشحالی است که در اولین برنامه کارمان در استان عزیز سیستان و بلوچستان، در این مرکز نظامی با کسانی که مسؤولیت حفظ امنیت و استقلال و آرامش خاطر مردم را به عهده دارند، در یک پادگان ارتش ملاقات می‏کنیم و من، این کیفیت برخورد و این نمایش و خدمت و این ظاهر و بروز انسجام را از آثار انقلاب اسلامی و نمونه‏ای از اسلامی شدن کشور و مردمی شدن نظاممان می‏بینم.

 چه زیباست که انسان در یک پادگان نظامی، حضور روحانیون، نظامیون، مسؤولان انتظامات، نهادهای انقلابی و شخصیتهای نظامی و مسؤولین اجرائی را با نهایت صمیمیت و صفا و همدلی و همراهی ببیند. این شیوه بسیار خوب و این سنت حسنه‏ای که شما ابتکار کرده‏اید، در صبحگاهها ارتش، سپاه پاسداران، کمیته‏ها، شهربانی و ژاندارمری که - در حقیقت یک هدف را تعقیب می‏کند - با هم حضور پیدا کنند، با هم دعا بخوانند و با هم فریاد بکشند و شعار دهند و هماهنگ برای حفظ و انجام وظایف مهمی که به عهده آنها گذاشته شده است، عمل کنند.

 خیلی تلاش شد که در پیروزی انقلاب، بین نهادها فاصله بیندازند و کدورت ایجاد کنند و نگذارند ما متحد و منسجم با هم کار کنیم. شعار انحلال ارتش، جزء آمال و آرزوهای ضدانقلاب و دشمنان انقلاب بود.

 هدف شوم تفرقه بین پاسداران انقلاب، این نهاد پرجوش، با نیروی عظیم ارتش که مایه آرامش خاطر این مردم است، جزء اهداف شوم ضدانقلاب بود که اینها را رو در روی یکدیگر قرار دهند. خوشبختانه، برعکس، برخلاف انتظار آنها، ارتش به جای انحلال، قویتر و محکمتر و بانفوذتر و محبوبتر شد.

 بر خلاف انتظار اینها این دو نیرو، نیروی عظیم و متخصص ارتش و نیروی عظیم و انقلابی سپاه جوانان پرجوش و خروش مملکت ما [که] به نام سپاه پاسداران انقلاب در عرصه کشور ما پیدا شد، یکپارچه و متحد و دوست و صمیمی، با هم به اجرای وظایف پرداختند و همین انجام انسجام و اتحاد است که راه را برای دشمنان ما سد کرده و راه عظمت و افتخار را برای شما باز کرده است.

 امروز این نهادهایی که مسؤولیت جنگ را ندارند، مثل ژاندارمری و شهربانی و کمیته‏ها در کنار نیروهای رزمنده به انجام وظایفی که عنوان سازمان روی آنها گذاشته شده، جان می‏دهند و هماهنگ عمل می‏کنند.

 اینها چیزهایی است که درست خار چشم دشمنان ماست و آنکه ما را در یک موفقیت پیروزمند دفاعی و تهاجمی قرار داده است، همین اتحاد و هماهنگی شماست، که ما به عنوان روحانیت و به عنوان کسانی که وظیفه ارشاد شما را دارد، و نه به عنوان مسؤولان کشوری، از شما می‏خواهیم به همین روال و روندی که عمل کرده‏اید، دلها را هر روز به هم نزدیکتر کنید و صمیمیت و رفاقتها را نزدیکتر کنید و هر نعمه‏ای برای تفرقه‏اندازی و ایجاد تشتّت در صفوف متحد شما را از هر جا به چشم خورد در گلو خفه کنید و نگذارید کسی موفق شود این انسجام و اتحاد را به هم بزند.

 امروز در سنگرهای دفاعی ما و در مرزها، پاسدار، سرباز، افسر، درجه‏دار، از ارتش، از سپاه، از کمیته‏ها، شهربانی، از نیروهای مردمی بسیج و متفرقه و عشایر، همه با هم سینه‏هایشان را مساوی صف کرده‏اند و آتش گلوله‏های آنها هم‏با هم یک هدف را تعقیب می‏کند و آن استعمار، صهیونیسم و ارتجاع و متجاوزان منطقه است.

 اگر دشمن ما مشترک است و اگر هدف ما مشترک است و اگر جنبه حرکت ما مشترک است و اگر همه اهداف و آمال ما مشترک است، همه ادله حرکت مشترک در ما وجود دارد و - الحمدللّه - شما جانبازان و شما فداکاران در نهایت بیداری و هوشیاری به این نکته حساس توجه داشته‏اید.

 امروز انسجام نیروی مردمی و نظامی ما محسود دشمنان و رقیبان ما در منطقه است. مطمئناً شما امروز هر جای دنیا نمی‏توانید این رفاقت و صمیمیت را که بین نیروهای انتظامی و مردم وجود دارد، پیدا کنید. این جوش خوردگی که ملت و نیروهای دفاعی را به هم پیوند داده است، در هیچ جا نمی‏توانید پیدا کنید.

 آن مقداری که مردم امروز، در جبهه‏ها حضور پیدا می‏کنند و امکاناتشان را در اختیار شما می‏گذارند و از حضور شما استفاده می‏کنند. شما در جایی از زیر این آسمان و پشت کره خاکی نمی‏توانید پیدا کنید.
 من در دوران عمر خود ندیدم که هیچ وقت ارتش به اندازه امروز نزد مردم محبوب باشد و نیروهای نظامی به اندازه امروز موجه باشد. و این دستاورد عظیم [انقلاب] است که راهش را برای شما باز کرده و شما هم به اندازه دستاوردهای خودتان و در سایه جانبازیها و شهید دادنها و مقاومتهایتان ماهیت خودتان را اثبات کردید.

 چنین حالتی برای ما ارزش دارد. این است که دشمنان ما را ناراحت کرده است. دشمنان ما برای اینکه ما را تضعیف روحی کنند، به حیله‏های تبلیغاتی و عناوین دهان پرکن و ابزار پیش رفته متوسل می‏شوند.

 این روزها به گوششان خورده که فرانسویها هواپیماهای مدرن سوپر استاندارد مجهز به موشکهای اگزوست تحویل عراق می‏دهند. البته، این قضیه پیش از اینکه جبهه نظامی داشته باشد، جبهه روانی دارد و برای تضعیف روحیه است.

 در روحیه دادن به عراقیهای روحیه باخته است. ما در میدان عمل خیلی چیزها فهمیدیم. میگهای 25 شوروی، موشکهای زمین به زمین که حدود سیصد کیلومتر برد داشته است و همه خشونتهای عراقیها و حضور آنها، حتی حضور کاملشان در ده شهر ما و اشغال کامل بسیاری از منابع طبیعی ما در آن، موقعی که عراق بسیار مجهزتر و قویتر بود، کاری از پیش نبرده چند تا هواپیمای مدرن و مجهز چه می‏تواند کند؟

 با روحیه، با ابزار ایمان و استقبال از شهادت، با نترسیدن از مرگ، با این چیزها که مایه ما بود و با حمایت و کمکهای مردم و با استفاده از تجربیاتی که در این دوران طولانی جنگ به دست آورده‏ایم، راه خودمان را ادامه می‏دهیم.

 می‏دانید که امروز پول چاههای نفت کشورهای اسلامی، تکنیک پیشرفته اروپا، آمریکا، شوروی و شیطانهای بسیار پیچیده تبلیغاتی صهیونیسم و عمالش، همه دست به دست هم داده و سه سال است که دارند به گرده ما فشار می‏آورند، ولی هر روز وضع ما بهتر از روز گذشته است و آنها هر روز وضعشان بدتر از روز گذشته است.

 در همین خطئه بسیار مبارک سیستان و بلوچستان چه توطئه‏هایی در نظر داشتند. حضور شما برادران نظامی و سپاهی و انتظامی در این خطئه درست خلاف برنامه‏های آنها را پیش آورده و آن روزی که انقلاب شد، یکی از اهداف مقدم، تجزیه کشور بود. برای یک ابرقدرت، اینجا راهی برای رسیدن به اهداف تاریخی خودشان بود.

 یکی از اهداف استعمار کهنه انگلستان و اروپا و استعمار آمریکا این بود که این جا را به نقطه اختلاف و درگیری بین مردم تبدیل کند.

 حالا پنج سال از انقلاب می‏گذرد و شما بیشتر از بنده احساس می‏کنید که سیستان و بلوچستان امروز یکپارچه‏تر و صمیمی‏تر و مقاوم‏تر و مطمئن‏تر از هر زمانی است.

 آنهایی که اهل تاریخ هستند، می‏دانند که آن زمانی که هندوستان در اختیار انگلستان بوده است(یعنی از آن موقعی که اروپا، روسیه، انگلستان طمع روی هندوستان و این منطقه داشتند) سیستان و بلوچستان به عنوان یک نقطه تشتّت و فاصله بین اهداف آنها و مردم کار می‏کردند و تا به حال در آن تخم‏ریزی کرده‏اند.

 طراحی کردند، شیطنت کردند و جاسوس‏پروری کردند و خیال می‏کردند در آستانه انقلاب که معمولاً از هم می‏پاشد، اینجا به هدف می‏رسند و الحمدللّه هوشیاری مردم و بیداری نیروی انتظامی همه این مسائل را خنثی کرده و الان یکی از استانهای در حال حرکت مردم برای رسیدن به امکانات بیشتر و نقد کردن امکانات موجود است.

 هوشیاری شما و نیروی نظامی و انتظامی و نهادهای انقلابی و مردم و همکاری مردم با آنها و همراهی روحانیت و مردم و سربازان کشور، این مجموعه باعث شده است که این وحدت و انسجام و آرامش و آسایش و سازندگی و زمینه سازی برای آینده‏ای بهتر به دست آید.

 ما تا امروز ار حرکت شما مردم و نظامیان کاملاً راضی و خوشحال هستیم و تعهد مسؤولان اجرایی کشور و دولت و تعهد مجلس شورای اسلامی این است که به نقاط محروم اولویت دهند و ان‏شاءاللّه با حرکتی که در این استان به وجود آمده و با استفاده از شواهد و امکانات نادر، ما منتظر آینده این منطقه هستیم.

 از شما می‏خواهیم که مثل گذشته، صبور، مقاوم و مجاهد باشید و ما از خداوند برای شما و خودتان و همه محرومان جهان توفیق پیروزی و گرفتن حقوقشان از ستمگران و مستکبران را خواهانیم.

    والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته