سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در دیدار با خانواده‏های شهدای سانحه هوایی 7 مهر پیرامون جنایت منافقین و ضدانقلاب و نقش ارزنده شهدای این سانحه در جنگ

سخنرانی آقای هاشمی در دیدار با خانواده‏های شهدای سانحه هوایی 7 مهر پیرامون جنایت منافقین و ضدانقلاب و نقش ارزنده شهدای این سانحه در جنگ

  • پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۶۲

 سخنرانی در دیدار با خانواده‏های شهدای سانحه هوایی 7 مهر

 عده‏ای از عزیزانی که در آن سانحه هوایی از دست ما رفتند گمنام هستند که ما به خانواده‏های آنها تسلیت می‏گوییم، لیکن چند نفر از آنها از چهره‏های بسیار محبوب، شناخته شده و فعال آن روز جنگ بودند و حقوق زیادی بر ما دارند.

 این حادثه زمانی برای ما پیش آمد که در محیط تحمیلی ارعاب و ترور منافقین بودیم که هر روز حادثه تلخی در کنار پیروزی‏های ما در جبهه‏ها می‏آفریدند.

 هنوز هم این ابهام از نظر من رفع نشده و نمی‏دانم این حادثه واقعاً در اثر خرابی هواپیما رخ داد، یا یکی از جنایت‏های منافقین و ضدانقلاب بود.

 مرحوم شهید فلاحی با اطلاعات زیادی که از ارتش و نظام داشت در شورایعالی دفاع و امور جنگ عهده‏دار کارهای مهمی بود و جای ایشان برای همیشه خالی است.

 مرحوم شهید فکوری که از روزهای آغاز جنگ مسئولیت نیروی هوایی را به عهده داشت نقطه امید ما بود و اگر فعالیت‏های نیروی هوایی نبود در آن روزها دشمنان ما به مقاصد خود می‏رسیدند.

 مرحوم شهید کلاهدوز شاید بیشترین حق را از لحاظ نظامی در تأسیس سپاه پاسداران داشت که من در همین جریان با ایشان آشنا شدم و به نظرم یک افسر کم نظیر، متدین، حزب‏اللهی، پرکار، خوش فکر و طراح بود. ایشان هم در سپاه و هم در ارتش برای ما عنصر بی‏بدیلی بود.

 شهید جهان‏آراء هم نقش غیر قابل انکاری در شکست حصر آبادان داشت.

 هنوز کمبود این شهدای عزیز احساس می‏شود با اینکه این حادثه این همه نیرو را از ما گرفت ولی ما مطیع خواست خداوندیم و صبر می‏کنیم.

 ما سرباز گمنام خیلی در جامعه داریم که بسیاری از آنها شخصیت‏های بزرگواری بودند که شناخته شده نیستند و البته خداوند اجر آنها را با عدالت خود می‏دهد.

 شما این افتخار را دست کم نگیرید زیرا اجر این شهدا در درجه اول با شماست. شما راه آنها را گم نکنید و همیشه به فرزندان آنها ارزش والای این شهیدان را گوشزد کنید تا راه این عزیزان را گم نکنند و در آینده خود جای خالی آنها را پر نمایند.

 تعلیم و تربیت صحیح فرزندان این شهدا اهمیت زیادی دارد. شهیدان برای همیشه زنده خواهند ماند، اگر می‏خواهید رابطه‏تان با شهدایتان که در نزد خداوند منعم هستند برقرار باشد باید روحیه خود را حفظ کنید و خاطره آنها را زنده نگهدارید، زیرا این شما هستید که می‏توانید آثار شهادت آنها را تقویت کنید.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته