سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون عملیات والفجر ۱ و اهمیت مسکن

سخنرانی آقای هاشمی در جمع مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون عملیات والفجر ۱ و اهمیت مسکن

  • پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۶۲

 سخنرانی در جمع مسئوولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مربیان امور تربیتی، عده‏ای از دانش آموزان ممتاز یزد، کشاورزان و خانواده‏های شهدای شهرستان قمشه

 با تشکر از میهمانان بسیار عزیزمان، دانش آموزان ممتاز که از یزد تشریف آوردند، با گروه امور تربیتی و برادران و خواهران غیور و جهادگرمان که از قمشه تشریف آوردند و برادران تلاشگرمان در بنیاد مسکن که بخشی از خدماتشان را شنیدیم و خوشحال شدیم، مخصوصاً با تشکر از گروه سرود که سرود با حال و خوبی را برای حضار اجرا کردند.

 همان طور که مستحضرید این روزها عزیزان ما در جبهه‏های جنگ مشغول تلاشند برای احقاق حق این ملت و انقلاب و سرکوب بعث عفلقی ضداسلام و عامل اجانب، همه‏مان باید دعا بکنیم و برای سلامتی رزمندگانمان پیش خداوند التماس کنیم که این عزیزان ما را حفظ بکند.

 بحمدالله در عملیات والفجر دستاوردهای ارزشمندی داشتیم. منطقه‏ای که اینها آزاد کردند و حرکاتی که دیشب داشتند، گامهای مؤثری باز به جلو برداشتند، مایه خوشحالی است. کار جنگ، امروز کار همه ماست، کار همه ملت ماست، سرنوشت انقلاب ما و محرومان منطقه و دنیا به این جنگ بسته است. ما در این جنگ خیلی فداکاری کرده‏ایم و نیروهای عزیز و عظیمی را از دست داده‏ایم. آنچه که به دست می‏آوریم، یقیناً بزرگ‏تر از اینها خواهد بود و در تاریخ بشریت خواهد ماند. پشت جبهه باید گرم باشد و جوانها همین طور که تا به حال خسته نبودند، احساس خستگی نکنند و در جبهه‏ها حاضر باشند که خواهند بود. ان‏شاءالله با حضور ما در جبهه‏ها عمر جنگ کوتاه می‏شود و ما به زودی شاهد حضور برادرانمان در قسمت‏های سازنده کشور خواهیم بود.

 برادران بنیاد مسکن گزارشی دادند که بسیار امیدوار کننده بود. مسأله مسکن را ما می‏دانیم یکی از مهمترین مشکلات این کشور است. مملکتی که به سرعت جمعیتش زیاد می‏شود و کمبود خانه و مسکن همیشه بوده و با این سرعت تکثیر جمعیت، مشکل قوی‏تر می‏شود. در ابعاد دیگر مملکت، ساختن سدها، راهها، ساختمانها، کارخانه‏ها باز نیرو می‏برد، مجموعه اینها چیزهایی است که اهمیت بنیاد مسکن را نشان می‏دهد. و ما باز خودمان از اول گفتیم، باز هم می‏گوییم که مشکلات مهم کشور را باید در سایه همت مردم حل بکنیم، یعنی اگر مردم در هر کاری شریک و دخیل نباشند، دولت قدرت حل مشکلات عظیمی را که از رژیم گذشته وارث بودیم، ندارد. مسأله گرانفروشی همین است، مسأله طرد لیبرالها و ضدانقلابها همین بود. مسأله جنگ همین است، مسأله مسکن همین است و سایر اموری که در این کشور داریم باید با حضور مردم، با کمک مردم و با پول دادن مردم، با حضور فیزیکی مردم و خدمات مردم و همکاری مردم حل بشود. ما امیدواریم که همه مردم با این بنیاد بسیار مقدس همکاری کنند و مشکلاتی هم که اشاره فرمودند تا یک مقداری که از مجلس شورای اسلامی و بنده ساخته است در حل آن خواهیم کوشید. من برای این که باید مجلس کارش را شروع بکند از شماها معذرت می‏خواهم که فرصت حرف زدن بیشتر را ندارم، شما را به خدا می‏سپارم.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته