سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع رزمندگان یگانهای توپخانه و پدافند هوایی سپاه پیرامون توطئه حزب بعث و استکبار جهانی علیه ایران

سخنرانی آقای هاشمی در جمع رزمندگان یگانهای توپخانه و پدافند هوایی سپاه پیرامون توطئه حزب بعث و استکبار جهانی علیه ایران

  • پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۶۳

 

 سخنرانی در جمع رزمندگان یگانهای توپخانه و پدافند هوایی سپاه

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین، اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ و آلِهِ اَجْمعین«

 دنیای استکباری با همه توان و قدرتش سعی می‏کند که سرانجام جنگ را به نفع خویش تمام کند و یا حداقل از خسارات آن نسبت به خودش بکاهد. با آنکه صدام و حزب بعث بخاطر اشتباهات زیاد و حرکت‏های رسوا و دروغ‏های آشکار از ریشه پوسیده گشته‏اند، اما به همان اندازه که عراق از پایه سست می‏شود، تلاش تبلیغاتی رسانه‏های استکباری برای روحیه دادن به بعثی‏ها اوج می‏گیرد. طبق اخبار رسیده، مردم عراق امیدی به دولت فعلی ندارند و خود را برای یک زندگی جدید منهای حزب بعث و ظلم‏هایش آماده می‏سازند.

 رژیم عفلقی و استکبار جهانی دست به‏انواع ترفندها، هیاهوها برای مستأصل کردن ایران و کشاندن پای دیگران در این جنگ زدند. مسأله زدن چاه‏های نفت در خلیج‏فارس و نشت نفت با تلاش برادران ایثارگر خنثی شد. استفاده از سلاح‏های شیمیایی در برنامه‏های استکبار جهانی و رژیم بعثی اهمیت بسیار زیادی داشت و فکر می‏کردند جمهوری اسلامی نمی‏تواند با آن مقابله کند، اما آنان نه تنها موفق نشدند، بلکه این عمل زشت وبال گردنشان شد و استکبار جهانی باید در مقابل افکار عمومی مردم دنیا پاسخگو باشد. حالا هم هیاهوی زدن کشتیها و نفت‏کشها را در خلیج‏فارس به‏راه انداخته‏اند، به‏زعم خودشان سوژه مهمی برای افکار جهانی و فشار به‏ایران بدست آورده‏اند. در صورتی که این مسأله می‏تواند تمام دنیا را دچار درگیری‏ها و بحرانهای درازمدت گرداند.

 با پیروزی انقلاب اسلامی و قطع چند میلیون بشکه نفت ایران با وجود آنکه عربستان سعودی صادرات نفت خود را افزایش داده بود، قیمت نفت از 12 دلار به 36 دلار رسید. اگر عراق موفق بشود دنیا را به بحران بکشاند، صحنه بسیار وسیعی از جنگ و نزاع پیش خواهد آمد. زندگی کشورهایی که در اطراف خلیج‏فارس به سر می‏برند؛ مثل آدمهایی است که در اتاق‏های شیشه‏ای به سر می‏برند و حیات اینها به بنادر و تأسیسات و لوله‏های نفتی‏شان وابسته است و همه اینها را می‏توان با ترکش‏های خمپاره‏ها نابود ساخت، تا چه رسد به‏آنکه هواپیماها به آنها هجوم ببرند. ممکن است آمریکا همچنان عربده بکشد که ما نمی‏گذاریم خلیج‏فارس مسدود شود، اما آمریکا اگر می‏توانست کاری بکند اول از همه جمهوری اسلامی را ساقط می‏نمود. آمریکا اگر کاری از دستش برمی‏آمد با آن رسوایی و فضاحت در لبنان تن به‏شکست نمی‏داد. هرگاه آمریکای رسوا، بخواهد در خلیج‏فارس دخالتی بکند، مردم ما همانطور که تاکنون ثابت نموده‏اند هرگز در خانه‏های خودشان نمی‏نشینند. بلکه دسته دسته و گروه گروه به منطقه خلیج‏فارس می‏روند و آنجا را ناامن می‏کنند. اگر ما بخواهیم به تأسیسات نفتی کشورهای خلیج‏فارس آسیب برسانیم، کاری می‏کنیم که دیگر نتوانند به این زودی‏ها آنجا را بازسازی کنند. آن وقت همه خواهند دید که بر سر دنیا چه خواهد آمد.

 آمریکا به خاطر درگیر شدن در تضاد میان اعراب و اسرائیل، وحشت داشت که همه سلاح‏های پیشرفته را به‏اعراب تحویل دهد. چرا که می‏ترسید روزی بدست انقلابیون بیفتد و علیه خودش به کار گرفته شود. از آن می‏ترسد که مبادا روزی با استفاده از هواپیماهای سوخت‏رسانی و موشکهای استینگر و دیگر سلاح‏ها به‏اسرائیل حمله شود. حالا اسرائیل به تحویل این سلاح‏ها اعتراض نموده است و می‏گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که انقلابی مانند انقلاب ایران بوجود نیاید و همه این سلاحها علیه ما بکار گرفته نشود.

 شورای امنیت درگیر مسأله زشتی شده است که می‏بیند اگر بخواهد صدام را محکوم نکند، بیش از پیش بر رسوایی‏اش افزوده خواهد شد؛ این خیلی رسوایی و فضاحت است که صدام خود اعتراف می‏کند که این همه کشتی‏ها را زدیم، اما در مورد ایران هنوز ثابت نشده که این کار را کرده است، با این حال شورای امنیت بخواهد ایران را محکوم کند، چنین قطعنامه‏ای آبروی شورای امنیت را خواهد برد. اگرچه با همه زشتی ما بعید نمی‏دانیم که شورای امنیت چنین کاری را بکند. شما باید کاری کنید مردم در همه جا آماده باشند که در هرجا که نیاز به آنهاست وارد عمل شوند.

 ما باید کاری کنیم که دنیا از صدام مأیوس شود تا دنیا از صدام و حزب بعث مأیوس نشود، ما را ول نخواهند کرد. مردم دنیا و مردم عراق باید خودشان را برای یک زندگی منهای صدام و حزب بعث آماده کنند. رزمندگان اسلام باید برای کوتاه کردن این راه، سرعت عمل بیشتری از خود نشان بدهند. بدانید که تنها راه سالم ماندن ما آن است که همواره مقتدر بمانیم و نیروهای وسیع و امکانات بسیار داشته باشیم و مهمتر اینکه امکانات ما متعلق به خودمان باشد. ما باید همچون قله کوه الوند محکم پابرجا بمانیم و طوفان‏ها نتواند ما را تکان بدهد. شما آماده باشید که در هر کجا که کفر و نفاق و فسق حاکم بر دنیا بخواهد بر مسلمانان یورش ببرد، از کیان اسلام دفاع نمایید و همیشه مقتدر باشید و امیدوارم که خداوند همیشه بر اقتدارتان بیفزاید.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته