سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع با اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیرامون آینده عراق و نقش مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

سخنرانی آقای هاشمی در جمع با اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیرامون آینده عراق و نقش مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

  • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۶۲

سخنرانی در جمع با اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

 پیروزی انقلاب اسلامی در عراق یک امر ضروری جهت محفوظ ماندن اسلام از خطرات احتمالی است. جمهوری اسلامی ایران قصد کشورگشایی و تحکیم سیاسی در هیچ کشوری را ندارد. ما همواره مصمم بوده‏ایم که مسلمانان عراق را به هیچ وجه در مقابل حکومت عراق از دست ندهیم. با اطلاعاتی که امام امت از ماهیت صدام و حزب بعث داشتند، این دو را خطری برای منطقه و اسلام می‏دانستند و حق ما بود که به آنان روی صلح و صفانشان ندهیم و بین ما و حکام عراق محبت حاکم نشود و ما ابتدا اهل جنگیدن نبودیم اول حرفمان را می‏زنیم و فکرمان را مطرح می‏کنیم و بنا داریم با همین شیوه اسلامی در کل منطقه و دنیا عمل کنیم. به طور طبیعی همان جریانات صدر اسلام پیش می‏آید.

 صدام آغازگر و تحمیل کننده این جنگ بود. این جنگ هم برای ما و مردم عراق و هم برای منطقه گران تمام شد، نیروهای ارزشمندی از ما به شهادت رسیدند و از لحاظ اقتصادی نیز خسارات بسیار سنگینی به ما وارد شد و دشمنان بزرگ ما در باج گرفتن از عربهای کوچک منطقه موفق بوده‏اند. اما اگر این جنگ پایان خوبی داشته باشد همه چیزهایی که آنها بدست آورده‏اند قابل برگشت است و ان‏شاءالله با پیروزی انقلاب اسلامی در عراق و سقوط صدام، کشورهای جنوب غیر از خضوع در مقابل ملت‏هایشان هیچ کاری نمی‏توانند انجام دهند.

 پایان یافتن جنگ جز به حل مسأله عراق نخواهد انجامید. اگر جنگ با ادامه یافتن حکومت بعثی عراق پایان یابد، صدام از کشورهای همسایه‏اش به بهانه آنکه از آنها در مقابل صدور انقلاب اسلامی محافظت کرده است، طلبکار می‏شود. حل نهائی همه مشکلات منطقه از طریق آزاد شدن مردم عراق امکان پذیر است و همانطور که مکرراً گفته‏ایم جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق در مورد منابع زیرزمینی و معادن این کشور هیچگونه توقعی ندارد و ان‏شاءالله پس از استقلال مردم عراق اگر لازم باشد، حاضریم به خاطر حفظ این استقلال باز هم شهید بدهیم و امکانات اقتصادی و تبلیغاتی خود را در اختیار مردم مسلمان این کشور بگذاریم. البته با هوشیاری کامل دست‏های چپی و راستی و ارتجاع منطقه را قطع کنیم و ما به همین دلیل می‏جنگیم و حق داریم به خاطر اینکه جنگ به ما تحمیل شده، نگذاریم خاطر صدام از جنگ آسوده شود.

 اکنون رژیم صدام خود را درگیر جنگ با ایران کرده است، سوریه از کسانی که علیه رژیم صدام مبارزه می‏کنند، حمایت می‏کند. گروه زیادی از مبارزین عراق در سوریه، ایران و اروپا هستند و مبارزه می‏کنند. شما امکانات تبلیغاتی خوبی در اختیار دارید و دولت قدرتمند جمهوری اسلامی ایران نیز حامی شماست. بنابراین میدان فعالیت برای شما باز است و اگر بتوانید به نقطه‏ای برسید که به ملت عراق امید بدهید همه کسانی که در کشورتان سکوت کرده‏اند، تبدیل به یک مبارز می‏شوند و شما را همراهی خواهند کرد. اگر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق متعهد و هماهنگ باشد، می‏تواند قدرت قابل قبول و مورد اعتمادی برای مردم عراق به حساب آید.

 با توجه به فشارهای اقتصادی و نظامی که ایران از طرق مختلف به عراق وارد آورده است، اکنون وقت آن رسیده که مبارزین مسلمان عراق حرکتهای جدی و ایثارگرانه‏ای را شروع کنند، البته دنیا از سقوط شاه بیدار شده و حسابی چشمش ترسیده و شدیداً تلاش می‏شود که صدام و حزب بعث را حفظ کنند. استکبار جهانی وقتی که شاه را از دست داد برای جلوگیری از حاکمیت روحانیت مبارز و در نتیجه پیدا شدن احکام اسلام در کشور سعی کرد لیبرالیسم را در ایران حفظ کند اما نتوانست.

 ابرقدرتهای شرق و غرب تلاش کردند با تحمیل جنگ ما را شکست دهند و یا بدنام کنند ولی نتوانستند و اکنون هم ابرقدرتها و هم اقمار کوچکی که از آنها متابعت می‏کنند از ما می‏خواهند که گذشت کنیم و این امر نشان می‏دهد که همه چیز درست برخلاف میل آنها به وقوع پیوسته است و اکنون کار آنها به جائی رسیده که سرنوشت میتران و صدام با هم در آمیخته است.

 مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق باید حضور قوی و وسیع در میدان عمل داشته باشد. اکنون زمان حرکت است، هماهنگ‏تر و موفق‏تر به راه خود ادامه دهید و بدانید که راه اساسی نجات اسلام و انقلاب اسلامی در آزاد شدن عراق است و در آن صورت کسی نخواهد توانست مسیر حرکت توفنده انقلاب اسلامی را سد کند و شاید خداوند تقدیر کرده باشد که در این مقطع زمانی، مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق موجب عزت اسلام شود.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته