سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن و تشیع سراسر استان خراسان و مدرسین، طلاب و محصلین حوزه علمیه مشهد و علما و روحانیون مبارز مشهد پیرامون اهمیت حوزه‏های علمیه

سخنرانی آقای هاشمی در جمع ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن و تشیع سراسر استان خراسان و مدرسین، طلاب و محصلین حوزه علمیه مشهد و علما و روحانیون مبارز مشهد پیرامون اهمیت حوزه‏های علمیه

  • جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۶۳

 

 سخنرانی در جمع ائمه جمعه و جماعت استان خراسان

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 روحانیت مبارز باید در نظام جمهوری اسلامی پیشتاز انقلاب باشد و اگر بخواهد در مسیر انقلاب و اسلام و قرآن حرکت کند، باید حامی مستضعفان و خصم مستکبران باشد و اگر خدای ناکرده روزی مردم روحانیت را در کنار مستکبران و غارتگران ببینند، همه این رشته‏ها پنبه می‏شود و به اسلام و انقلاب ضربه وارد می‏شود.

 در شرایطی که همه نیروهای مخلص دنیا، دلشان برای انسانیت می‏سوزد و این در و آن در می‏زنند که بتوانند انسانهایی با تقوا و مخلص پیدا کنند، متأسفانه روزبروز انسانها به طرف فساد و تباهی کشیده می‏شوند و این اسلام است که انسانها را می‏سازد و از گرداب گناه، فساد و تباهی نجات می‏دهد.

 آن قشری که هدایت کننده انسانها به سوی الله است، روحانیت می‏باشد. امروز نیز مردم حاکم واقعی را در روحانیت می‏یابند و این موقعیت‏ها مرهون این است که از خصلت طلبگی خارج نشویم و گول زرق و برق دنیا را نخوریم. اگر روزی خدای نخواسته ثروت، قدرت، دنیا و هوی و هوس ما را فریب دهد، آن روز است که ما به اسلام خیانت کرده و پا بر روی ارزش‏های الهی و اسلامی گذاشته‏ایم، ما باید شکرگزار نعمات خداوند باشیم و از این نعمت‏های الهی که خداوند بر ما ارزانی داشته است، حداکثر استفاده را نصیب اسلام و مسلمین سازیم.

 حوزه علمیه مشهد در دوران مبارزه با طاغوت افتخاراتی را نصیب انقلاب اسلامی کرد و این حوزه یکی از بازوهای نیرومند انقلاب به شمار می‏آید. امروز حوزه‏های علمیه با ده سال قبل فرق کرده است و باید مدرسین و مسئولان حوزه‏ها دقت نمایند که افراد ناباب در بین طلبه‏ها رخنه نکنند و من از مدرسین می‏خواهم جهت آشنایی بیشتر طلاب و محصلین مسائل جاری سیاسی را برای آنان بازگو نمایند و آنان را با جغرافیای سیاسی جهان آشنا کنند تا ان‏شاءالله طلبه‏های ما بتوانند در آینده به اسلام و قرآن خدمت نمایند.