اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • رضایت هاشمی رفسنجانی از گریم شخصیت خود در «معمای شاه»

رضایت هاشمی رفسنجانی از گریم شخصیت خود در «معمای شاه»

  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵

سریال «معمای شاه» که این شب‌ها از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی روی آنتن است، روایتی از تاریخ معاصر انقلاب اسلامی را ارائه می‌دهد. این سریال تاکنون شخصیت‌های مختلف تاریخ انقلاب را به تصویر کشیده است. مرحوم هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌هایی است که در این سریال به تصویر کشیده شده و در قسمت‌های اخیر هم روی آنتن رفته است. شباهت بیش از اندازه گریم بازیگران سریال به شدت از جانب مخاطبان عام با استقبال روبرو شده بود. به همین بهانه گفت‌وگویی کوتاه با آقای شهرام خلج درباره گریم بازیگری ترتیب داده‌ایم که نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را بازی کرده است.
 شهرام خلج گریمور معمای شاه درباره میزان شباهت گریم نهایی با دوره جوانی هاشمی به «صبح‌نو» می‌گوید: آنقدر که من خودم فکر می‌کردم گریم ایشان به چهره اصلی نزدیک نشد اما کارگردان و کسانی که دیده بودند راضی بودند. بازیگر مربوط از نظر جثه ریزتر بود و این برای  من در گریم مشکل‎ساز شده بود وگرنه طراحی و اجرای گریم ایشان آنچنان سخت نبود.
خلج درباره صدای بارگذاری شده روی این شخصیت ادامه می‌دهد: صدای ایشان باید صداگذاری می‌شد؛ چیزی که من ساختم چیز متوسطی بود هرچند برای فیلم و عوامل قابل قبول از آب در آمده بود.
مدیر گریم سریال «معمای شاه» همچنین درباره بازخوردها از گریم بازیگر شخصیت هاشمی رفسنجانی می‌گوید: کسانی که می‌دیدند خوششان می‌آمد ولی وقتی شخصیتی برای یک فیلم گریم می‌شود نباید صد درصد شبیه شود بلکه در همین حد که همه متوجه شوند ایشان هاشمی رفسنجانی است موفقیت به حساب می‌آید که این اتفاق افتاد و مردم و اطرافیان از آن استقبال کردند که نشان می‌داد کار خوب بوده است.
وی درباره چگونگی پرداختن به شخصیت آیت الله هاشمی، در زمان گریم سریال اظهار کرد: من فقط از روی تصویر گریم می‌کردم، نیاز به اطلاعات نداشتم و براساس عکسی که می‌دیدم سعی می‌کردم چهره را بسازم.
گریمور «معمای شاه» درباره اینکه آیا دیداری و جلسه‎ای هم با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته‌اند یا نه، می‌گوید: یک جلسه به همراه عوامل سریال با ایشان داشتیم. جلسه خوبی بود و ایشان هم از گریم بسیار راضی بودند، خیلی خوش برخورد بودند و فضای دیدار بسیار خوب بود.
خلج در پایان گفت‌وگوی خود به «صبح‌نو» گفت: در آن بخش‌هایی از سریال که مربوط به ایشان بود پخش کردیم و دیدند.
رضایت خاطر داشتند. توضیحاتی خواستند که مثلاً درباره بخش دستگیری‌شان مربوط به کجاست. دوستان هم جواب دادند. ایشان هم توضیحاتی دادند.