دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار یونس قانونی رئیس مجلس شورای ملی افغانستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار یونس قانونی رئیس مجلس شورای ملی افغانستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار یونس قانونی رئیس مجلس شورای ملی افغانستان، مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران را دوست، برادر و علاقمند به سرنوشت افغانستان دانست و با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی میان دو کشور، خواستار توسعه روابط در تمام زمینه‌ها شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزات چند دهه گذشته مردم مظلوم و زجر کشیده افغانستان، حمایت‌‌های دولت و ملت ایران در طول جهاد مردم افغانستان بر ضداشغالگران را یادآور شد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت علاقمند صلح و ثابت و بازگشت شرایط عادی به افغانستان و خروج نیروهای اشغالگر از این کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازسازی سریع افغانستان را از ضروریات حفظ دستاوردهای بدست آمده این کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است سخاوتمندانه تجربیات بازسازی پس از دفاع مقدس خود را در اختیار مردم مظلوم افغانستان قرار دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش و حسن نیت همسایگان و دوستان منطقه‌ای افغانستان برای مبارزه با تروریسم و پدیده شوم مواد مخدر را بسیار مهم خواند و گفت: امروز افغانستان نیاز مبرم به آرامش و ثبات و بازسازی سریع دارد و این وظیفه دوستان این کشور را دو چندان می‌کند.

در ابتدای این دیدار یونس قانونی رئیس مجلس شورای ملی افغانستان با تقدیر و تشکر از حمایت‌های دولت و ملت ایران در تمام مقاطع جهاد، بازسازی و دوران جدید افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را خانه دوم خود خواند و گفت: امروز مردم افغانستان بیش از هر گذشته نیاز به امنیت، ثبات و آرامش دارد تا بتواند با حفظ دستاوردهای بدست آمده، به بازسازی بپردازد.

رئیس مجلس شورای ملی افغانستان روابط دو کشور را  بسیار خوب و رو به گسترش دانست و با اشاره به سفر مقامات جمهوری اسلامی ایران به این کشور، ظرفیت گسترش روابط را وسیع خواند و گفت: مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، موضوع پناهندگان، تجارت و بازرگانی، مسایل زیربنایی و صنعتی و همکاریهای فرهنگی و ... زمینه‌های مناسب گسترش و تعمیق روابط دو کشور است.

تصاویر ضمیمه