دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار کارآفرینان استان‌های گیلان و اردبیل(منطقه تالش) با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

دیدار کارآفرینان استان‌های گیلان و اردبیل(منطقه تالش) با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تعامل جهانی یکی از ضرورت‌های رونق اقتصادی است.

  • اردبیل,تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار کارآفرینان استان‌های گیلان و اردبیل (منطقه تالش)، کار را جوهر شرافتمندانه انسان و باعث اعتلای کشور دانست و گفت: اگر چه قانون گریزی‌های مسؤولین در مقطعی، کشور را عقب انداخت، اما باید از آن تجربه تلخ، برای شیرین کردن آینده استفاده کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار کارآفرینان استان‌های گیلان و اردبیل (منطقه تالش)، کار را جوهر شرافتمندانه انسان و باعث اعتلای کشور دانست و گفت: اگر چه قانون گریزی‌های مسؤولین در مقطعی، کشور را عقب انداخت، اما باید از آن تجربه تلخ، برای شیرین کردن آینده استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از شرایط اشتغال کشور در مقاطع گوناگون و دولت‌های مختلف، گفت: در مقطعی، اشتغال آفرینی را با افزایش استخدام‌های بی‌رویه در نهادها و ارگانها اشتباه گرفتند، به گونه‌ای که بر اساس گزارش مدیر فولاد اصفهان به عنوان نمونه برای مجموعه‌ای با ظرفیت 6 هزار نفر، 18 هزار نفر را استخدام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نهادینه شدن فساد را یکی از خطرات هر جامعه‌ در حال پیشرفت و مانع حرکت‌ها دانست و گفت: اشتغال آفرینی درست، لگام فساد را می‌بندد و کسی جرأت نمی‌کند در مسیر خطا و غیراخلاقی حرکت کند.

ایشان، اجرای 23 درصدی برنامه چهارم را عدم نقش آفرینی دولت گذشته در کارها دانست و گفت: بدون برنامه هم مردم در کشاورزی، ساخت و ساز و دیگر بخش‌ها، همین مقدار کار می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوضاع اقتصادی کشورهای کره شمالی و ونزوئلا را مصداقی برای عدم موفقیت دولتی کردن همه امور دانست و با اشاره به اصلاح اصل 44 در مجمع تشخیص که مطالبه رهبری با آرزوی انقلاب اقتصادی بود، گفت: متأسفانه این سیاست‌ها، در عمل به دست دولتی افتاد که هیچ اعتقادی به این مسائل نداشت.

 

 

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دشمن‌تراشی را یکی دیگر از موانع پیشرفت کشور دانست و گفت: در شرایط فعلی، تعامل جهانی یکی از ضرورت‌های رونق اقتصادی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری شرایط کشور در سال‌های پس از جنگ، گفت: همین الان هم می‌توانیم کشور را مثل دوران سازندگی کارگاه رونق و اشتغال کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده درست از نقدینگی‌های بانک‌ها را یکی از راهکارهای احیای تولید و اشتغال آفرینی دانست و گفت: وقتی تولید کشور راکد شود، قاچاق رونق می‌گیرد و بانک‌ها حتی برای دریافت معوقات خویش، باید به تولید داخلی کمک کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برنامه‌های دولت دکتر روحانی را در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از تورم دانست و گفت: با مجلس معقولی که داریم، می‌توان به آینده کشور امیدوار بود.

در آغاز دیدار، آقای محب‌الله قلی‌پور، یکی از کارخانه‌داران منطقه و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک صنعتی تالش، گزارشی از اوضاع اقتصادی و صنعتی منطقه تالش ارائه کرد و گفت: ثبات قیمت، ثبات اقتصادی و ثبات امنیت، شروط رونق جامعه و ایجاد اشتغال است.

همچنین آقای عبدالله شفیعی، تولید کننده لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی، آقای ابراهیم خلیل شفیعی، تولید کننده کیسه‌های MA و آقای کاظم اصولی یکی از صادرکنندگان و آقای نیاورانی، عضو اتاق بازرگانی تهران و یکی از صادرکنندگان مواد غذایی، به بیان تنگناهای مالی و مالیاتی و راهکارهای برون رفت از مشکلات پرداختند.