دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار پادشاه عربستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار پادشاه عربستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

تحسین برنامه‌های توسعه و اقدام‌های سازندگی ایران توسط ملک فهد

  • عربستان,عربستان سعودی (ریاض)
  • یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۷۶

ریاض- ایرنا سوم اسفند 1376 برابر با 22 فوریه 1998 "اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران و "فهد" شاه عربستان روز شنبه در ریاض با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
به گزارش ایرنا دراین دیدار ملک فهد سفر"هاشمی رفسنجانی" و هیات همراه را به عربستان سعودی خیرمقدم گفت و اظهارداشت: ایران و عربستان دوکشورمهم منطقه و جهان اسلام هستند و باید در مورد تمام مسائل مورد علاقه ازجمله نفت، اوپک، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای تشریک مساعی و مشورت‌های بیشتـری داشته باشند.

پادشاه عربستان سعودی با تحسین برنامه‌های توسعه و اقدام‌های سازندگی در جمهوری اسلامی ایران، براهمیت تحکیم و توسعه روابط دو جانبه تاکیـد کرد و گفت: آرزو می‌کنم بتـوانم با سفـر به جمهوری اسلامی ایران از نزدیک با این کشور پهناور و دستاوردهای مهم آن آشنا شوم.

ملک فهد دراین دیداربه مسوولان کشور عربستان درامور نفت دستور داد برای عادلانه کردن قیمت نفت با جمهوری اسلامی ایران همکاری بیشتری داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی هم در این دیدار که وزیران نفت، کشاورزی و کار و تنـی چند از نمایندگان مجـلس شـورای اسلامی و مقام‌های ایـران حضـور داشتند، از میهمان نوازی گرم مقام‌های عربستان تشکر کرد.

وی اهمیت توسعه روابـط و همکاری‌های دو کشور ایران و عربستان را مـورد تاکید قرارداد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مشکلات جهان اسلام از جمله افغانستان، فلسطین و بویژه بحران جاری در عراق، تاکید کرد: جهـان اسلام با امکانات و استعدادهای بالقـوه خود می‌تواند با وحـدت و اتفـاق بیشتر در مورد حل این بحران‌ها، بدون دخالت بیگانگان و لشگرکشی آن‌ها اقدام کند.

هاشمی رفسنجانی از نفت به عنوان یک ثـروت خدادادی و راهبــردی بـویژه برای کشورهای اسلامی نام برد و گفت: وحدت نظر و خط مشی مشترک کشورهای نفـت خیز منطقه می‌تواند از سقوط قیمت نفت جلوگیری و آن را به قیمـت واقعـی خود نزدیک کند.