دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

سوال خبرگان از هاشمی برای اهداف سفرش به عراق

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷

نمایندگان مجلس خبرگان، با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از نمایندگان مجلس خبرگان، به تحولات داخلی و جهانی اشاره کرد و سال آینده را سالی ویژه برای کشور از لحاظ نوسانات اقتصادی در جهان و داخل دانست و گفت: مدیریت بودجه سالانه کشور که بحث اخیر در مجلس شورای اسلامی است، مبحث مهمی در کشور است که امیدواریم با تمهیدات نمایندگان مجلس آثار سو آن کاهش یابد.

وی به افزایش حجم تبلیغات سوء دشمنان با شناسنامه و بی‌شناسنامه، رسانه‌های بیگانه و بی‌هویت علیه ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی کشورهایی که قبلا سابقه دوستی و همکاری نیز با ایران داشتند تحت تاثیر برخی تحریکات شیطنت‌آمیز قرار گرفته‌اند که ضرورت هوشیاری اداره سیاست خارجی کشور را مضاعف می‌کند.

وی هم‌چنین با تبریک هفته وحدت، به تحریکات دشمنان وحدت اسلام علیه مسلمانان و القاء تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی در جهان و کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت:‌ باید زمینه‌های اختلاف را با سعه‌صدر و درک و تفاهم متقابل و پرهیز از تندروی‌ها چه در داخل و چه در سطح جهان اسلام سد کنیم.

رئیس مجلس خبرگان به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های حضور سراسری و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای ضامن حفظ انقلاب و مردم خواهد بود.

وی اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی و ضرورت ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و تقویت تعاونی‌ها را برای اقتصاد کشور بسیار مهم دانست.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اهداف سفر به عراق با اشاره به زیارت عتبات مقدسه، مذاکره با مراجع و به خصوص آیت‌الله سیستانی افزود: حفظ و تقویت ائتلاف و وحدت در عراق، توسعه و بازسازی عتبات عالیه و رفع موانع و مشکلات پیمانکاران ایرانی برای مشارکت در بازسازی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ بخش‌های خصوصی و تقویت مناسبات دو جانبه و نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های مختلف از جمله اهداف این سفر بود.

در ابتدای این دیدار آیات و حجج اسلام والمسلمین معلمی، شفیعی، حیدری، کعبی، سلیمانی و سیداحمد خاتمی به طور جداگانه دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کردند.