دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار مدیران و مسئولان گروه های معارف اسلامی منطقه 1 دولتی و 8 دانشگاه ازاد اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار مدیران و مسئولان گروه های معارف اسلامی منطقه 1 دولتی و 8 دانشگاه ازاد اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیران، اساتید و مسئولان گروههای معارف اسلامی منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه 1 دانشگاههای دولتی ایران گسترش ارتباط میان حوزه و دانشگاه را از آرزوهای دیرین خود و بنیانگذار انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به اینکه بخشی از ورود روحانیون به حوزه در دوران پهلوی و علی‌رغم مقاومت‌ها صورت گرفت، گفت: شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله مطهری، باهنر، بهشتی، مفتح و .... با ورود به دانشگاه به شخصیت‌های مقتدر و مؤثری تبدیل شدند و آثار بسیار مفیدی نیز از خود به جای گذاشتند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری موج عظیم حضور روحانیون در دانشگاهها را حاصل انقلاب پربرکت اسلامی دانست و تصریح کرد: اکنون موقعیت مناسبی فراهم شده است که روحانیون و علما بیش از گذشته مرجع جوانان و دانشجویان قرار گیرند و نیازها و چالش‌های فکری، اجتماعی و دینی آنان را عالمانه و محققانه پاسخ دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحول روزافزون حوزه‌های علمیه را نیاز ضروری دنیای پیچیده و شتاب‌آلود امروز خواند و گفت: اگرچه همواره در برابر نوآوریها، مقاومت نیز وجود داشته است، اما لازم است حرکتی جدید در تحقیقات، استنتاجات و اجتهاد مطابق با نیازها و تحولات سریع ایران و جهان امروز صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور روحانیت در حوزه و بهره‌گیری از متدهای جدید علمی را دو شیوه مناسب دانست که محققان علوم دینی ما می‌توانند با سعه صدر و سینه‌باز به بحث درباره مسائل مستحدثه بپردازند و نتایج این مباحث علمی انشاءالله مفید به حال جامعه و راه‌گشای مشکلات کشور باشد.

در ابتدای این دیدار حجج اسلام حمید احمدی مدیر شورای مدیران گروههای معارف اسلامی منطقه1 دانشگاههای دولتی و عبدالحمید وفایی مدیر شورای مدیران گروههای معارف اسلامی منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها، عملکرد و مشکلات گروههای معارف اسلامی ارائه کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار صنف نانوایان استان تهران به مشکلات و معضلات این صنف شریف و زحمت‌کش گوش فرا دادند و اظهار امیدواری کردند هرچه زودتر مشکلات این قشر نیاز با تدابیر کارشناسانه مسئولین امر برطرف گردد.

تصاویر ضمیمه