دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار قاریان برجسته کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار قاریان برجسته کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
شب قدر را دریابید.// هروقت دلتنگ میشوم قرآن می خوانم.// سعی کنید که بیشتر با مفاهیم قرآن آشنا شوید.// در زندان انفرادی که انسان هیچ‌چیز جز دیوار نمی‌بیند، وقتی قرآن در اختیارم قرار دادند ، درهای بهشت به رویم باز شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر شنبه ، 14 شهریور 1388 در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسم هر ساله میزبان قاریان برجسته قرآن بود، ضمن خوش آمدگویی به آنها و تمجید از اجرای برنامه هایی که وی آنها را برنامه های باحالی نامید که توسط قاریان قرآن و گروه های همخوانی اجرا شده بود، میلاد امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و با اشاره به شب های قدر گفت: امیدوارم تا در آستان شب‌های قدر خودمان را برای بهره‌گیری از سفره با برکت نعمت الهی آماده ساخته و بتوانیم بهره‌های لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به سابقه 20 ساله برگزاری مراسم محفل انس با قرآن از سال 68 تاکنون، گفت: باید ممنون باشم که این قبیل برنامه‌ها برای من سازنده است و انشاالله برای دیگران هم سازنده باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم انس با قرآن گفت: هیچ چیز بهتر از انس با قرآن نیست و قرآن سند دست‌نخورده‌ای است که نظیری در دنیا ندارد و کتاب‌هایی همچون تورات، انجیل و زبور و سایر کتاب انبیا به سلامت قرآن نیستند و قرآن کتابی است که خداوند برای جلوگیری از تحریف آن تضمین داده است.
وی تصریح کرد:‌ آنچه که اکنون در دست شماست همان کلامتی است که خداوند از طریق جبرئیل در دل پیامبر نازل کرده و وقتی انسان قرآن می‌خواند خیالش راحت است که کلمات خداوند را می‌بیند و این نعمت بزرگی است.

هاشمی رفسنجانی قرآن را معجزه خالده اسلام دانست و اظهار داشت: از لحاظ محتوا قرآن آن قدر غنی است که انسان هرچه دقت و تحقیق کند، دریچه‌ای جدید را می‌بیند و این نعمت را اگر امت اسلامی قدر می‌دانستند عظمت کل جهان اسلام در مقابل کفر و الهاد برای فرزندان و نسل جوان همیشه تضمین می‌کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم علاقمند به قرآن هستند، گفت: صداوسیما نیز روی برنامه‌های قرآنی خوب سرمایه‌گذاری و تکیه می‌کند تا آنجا که ما با مردم سروکار پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم از قرآن بهره‌ها می‌برند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به دستور خود قرآن، هر وقت می‌خواهید قرآن بخوانید از شر شیطان به خدا پناه ببرید و بدانید در نمازها، دعاها، و زیارت‌ها و درست در بزنگاهها شیطان به سراغ انسان می‌آید و حضور پیدا می‌کند تا ذهن انسان را به جای دیگر ببرد و دستور مکرر قرآن است که موقع قرآن خواندن به خدا پناه ببرید چرا که پناه بردن به خدا احساس ویژه‌ای از آرامش به انسان می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با مفاهیم قرآنی،خطاب به قاریان قرآن گفت: سعی کنید که بیشتر با مفاهیم قرآن آشنا شوید، ممکن است که عربی خوب متوجه نشوید ولی تفسیرها و ترجمه‌های خوبی وجود دارد که باید تلاش کنید وقت خود را صرف مطالعه قرآن کنید اگرچه با صرف وقت خود به مطالعه قرآن بخش کمتری از آن را می‌خوانید اما محتوای قرائت را باید همیشه مدنظر داشت.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد:‌ باید بهتر را انتخاب کرد و بهتر آن است که شما وقتی آیه‌ای را از قرآن می‌خوانید ،متوجه شوید که خدا چه می‌خواهد و قرار است چه پرده‌ای از اسرار عالم در انسان باز شود و بدانید به هر میزان وقت صرف قرآن کنید، روبه‌ جلو می‌روید.

وی یادآور شد:من در تجربه شخصی خودم در طول 60 سالی که با قرآن سر و کار دارم هیچ سند،کتاب،شعر و فیلمی نتوانست به اندازه قرآن در وجود من اثر بگذارد هر وقت ناراحت و دلتنگم قرآن می‌خوانم و یا به حافظه‌ام رجوع کرده و برخی آیات را مرور می‌کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دوران زندانش اشاره کرد و گفت: زمانی که در زندان نیز بودیم وقتی در انفرادی که انسان هیچ‌چیز جز دیوار نمی‌بیند، قرآن در اختیار ما قرار دادند ، درهای بهشت به روی ما باز شد و مدام با قرآن ذهن خودم را از زندان بیرون می‌بردم.

وی با تاکید بر اینکه باید به قرآن پناه برد،اظهار داشت:باید به قرآن پناه ببرید که از مشکلات زندگی کم می کند و در زندگی آرامش و راحتی را به ارمغان می‌آورد و باید به خدا پناه ببرید تا شیطان نتواند گولتان بزند.

هاشمی رفسنجانی در پایان باتاکید بر استفاده از شب های قدر گفت:شب قدر امسال را دریابید.