دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار سید عمار حکیم با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار سید عمار حکیم با آیت الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز دو شنبه، 21 تیر 95 در تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرد.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵

«عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که در ایران به سر می‌برد و در چند روز گذشته با مقام معظم رهبری و چند تن از مقامات ایرانی دیدار داشته است، امروز صبح نیز در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی به طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی عمار حکیم، آمده است: در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره اوضاع عراق و منطقه و جهان اسلام بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار، عمار حکیم بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع فکری و مالی آن تأکید و از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم داعشی، قدردانی کرد.

عمار حکیم در دیدار با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، با بیان اینکه عراق از تروریسم رنج بسیاری کشیده است؛ تأکید کرد: خروج تروریسم از عراق نزدیک است.

طبق بیانیه دفتر عمار حکیم، دکتر روحانی نیز در این دیدار، از پیروزی‌های نیروهای عراقی در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین و فلوجه ابراز خوشحالی کرد.

روز گذشته (دوشنبه) عمار حکیم در کنفرانس خبری خود در شهر مقدس قم، درباره سفر خود به ایران گفته بود: سفر من به جمهوری اسلامی در چارچوب بحث درباره اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه با مقامات ایرانی و مراجع عظام تقلید صورت گرفته است.

اما اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد:

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز دوشنبه، 21 تیر 1395 در دیدار حجت الاسلام والمسلمین «سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای عراق، با تبریک آزادی فلوجه و تسلیت عملیات تروریستی به مردم و مسئولان عراق، گفت: زخم و ضربه ای که تروریست های داعش در فلوجه به عنوان شهر مهمی که به حمایت های مردمی دل بسته بودند، خیلی عمیق بود و این اقدامات تروریستی نیز از سر استیصال است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روابط دو کشور ایران و عراق را تاریخی و ریشه دار در مسایل دینی و مذهبی دانست و گفت: علاوه بر همسایگی و علاقه مردم دو کشور، عتبات عالیات عراق و شهرهای مذهبی ایران، بهترین مرکز برای تقویت رفت وآمدهاست.
** روند تدریجی عراق به سوی بهتر شدن است
حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم نیز با بیان این جمله که «ارادت قلبی ماست که در هر سفر به دیدار شما بیاییم»، گفت: دیدار شما برای ما آموختن تجربیات گرانبها برای گذشتن از شورش های کور و مقابله با تجزیه طلبی است.
رئیس مجلس اعلای عراق، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع داخلی، گفت: ما که در بطن حوادث هستیم، شاهدیم که روند تدریجی عراق به سوی بهتر شدن است.
وی با اشاره به ترکیب جمعیتی شهر فلوجه و برنامه های تروریست ها برای نگه داری آن، گفت: آزادی فلوجه، امنیت خاطر خوبی برای مردم بغداد به وجود آورد، چون 80 درصد اقدامات تروریست ها، از فلوجه مدیریت می شد.

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: تروریست ها در حالی فراری شدند که به خاطر نزدیک شدن به کربلا از هوا و زمین، ضربه های شکننده ای خوردند و بقایای آنها به موصل رفتند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم افزود: اکنون کردها و اهل سنت هم توجه کرده اند که مصلحت کشور و همه ی بخش ها در هماهنگی است و وضع اقتصادی هم با رشد تولید نفت و بهتر شدن قیمت آن، رو به بهبود است.

تصاویر ضمیمه