دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار رئیس و اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری

دیدار رئیس و اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری

  • سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵
رئیس و اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو کردند.

 

آیت‌الله مشکینی، رئیس و اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری امشب با حضور در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار آیات و حجج اسلام خاتمی، معصومی، بوشهری، نعیم‌آبادی، قریشی، وافی و دری نجف‌آبادی مطالبی درباره حوزه‌های علمیه، کارآیی خبرگان و اجرای اصل 44 قانون اساسی و ماجراجویی‌های استکبار در منطقه مطرح کردند و سپس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از حضور اعضای خبرگان، به اهمیت و نقش حوزه‌های علمیه در هدایت و آگاهی معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: پایگاه اصلی ولایت‌فقیه در جامعه و حوزه‌های علمیه است.

ایشان با تأکید بر ضرورت تحقیقات و بررسی‌های مبنایی برای ارزیابی سطح علوم دینی و مراجع و کتب حوزه‌ها، نیاز بخش‌های مختلف جامعه از جمله در آموزش و پرورش، قضاوت و مساجد به مبلغان و طلاب دینی و رفع اساسی مشکلات مالی و معیشتی و مسکن هر قسمت، گفت: سرمایه‌گذاری و ایجاد نظم بیشتر و برنامه‌ریزی‌ جامع در حوزه‌ها می‌تواند برای تحقق اهداف آینده کشور موثر و کارگشا باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تفاوت دیدگاه‌ها در مورد استقلال اقتصادی حوزه‌های علمیه و یا برخورداری از اعتبارات کشور اشاره کرد و گفت: باید با بحث‌های کارشناسانه دراین خصوص به دیدگاه وحدت نظر کامل دست یافت تا در پیشرفت امور حوزه خللی ایجاد نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش باتوجه به وظایف مجلس خبرگان رهبری به ویژه در بحث نظارت بخش‌های مصرّح در قانون اساسی گفت: مجلس چهارم خبرگان رهبری باتوجه به دیدگاه‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب می‌تواند به وظایف نظارتی خود فعالتر عمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جلسه اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان درخصوص ضرورت شتاب بخشیدن به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: رهنمودهای بسیار مفید و دقیق ایشان برای اجرای به موقع و دقیق این اصل حجت را بر همگان تمام کرد و همه دستگاه‌ها از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده اجرای کامل منویات رهبری هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خلق ثروت و سرمایه را موجب رونق و توسعه و رفع مشکلات اقتصادی جامعه دانست و گفت: باید سرمایه‌گذاری مشروع تشویق و ترغیب شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشدید دشمنی‌های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه بعد از وقایع یازده سپتامبر به بهانه مقابله با تروریست اشاره کرد و گفت: هدف عمده آمریکا در منطقه حل معضلات و مشکلات اسرائیل و دستیابی به منابع و ذخایر ارزشمند انرژی و مهار خیزش جهان اسلام است، ولی تاکنون نه تنها به اهداف خود نرسیده بلکه تضعیف شد و با معضلات عدیده‌ای از لحاظ حیثیتی و نظامی مواجه شد که برون رفت از این باتلاق برای آنان بسیار سخت است. ایشان با ردّ تک قطبی شدن جهان باتوجه به وجود کشورهای بزرگ و قدرتمند تازه متولد شده و مهمتر از همه قدرت بزرگ جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران درپی تصفیه حساب و رفع مسایل سیاسی خود با ایران است و قطعاً نخواهد توانست ما را از این حق مسلم محروم کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضرورت حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی داخلی را برای مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا علیه ایران بسیار مهم و موثر خواند و افزود: سیاست جدید و مخرب آمریکا ایجاد اختلاف و تشدد بین اهل تسنن و تشیع در جهان اسلام است که با هوشیاری مردم و به ویژه رهبری‌های داهیانه آیت‌الله خامنه‌ای این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

در پایان آیت‌الله مشکینی با تشکر از دعوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با استناد به فرازهایی از دعای ندبه، وظایف و مسئولیت خبرگان جامعه را برای بیشتر کردن زهد و تقوا و خدمت موثرتر به مردم یادآور شد و برای توفیق نظام جمهوری اسلامی دعا کرد.

 

تصاویر ضمیمه