دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضا تشکلهای اسلامی منطقه 6 دانشگاه آزاد با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضا تشکلهای اسلامی منطقه 6 دانشگاه آزاد با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸

جمعی از تشکلهای دانشجوئی و مسئولان منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی «استان خوزستان» با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری؛ تأکید کرد: در انتخابات، مصالح ملی، اسلامی و انقلابی بر همه چیز ارجحیت دارد و همه فعالان و افراد موثر در صحنه انتخابات باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس هیآت امناء دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای اینکه در آینده؛ کشور وضع مطلوبتری داشته باشد باید دانشجو مطلع، آگاه و در صحنه باشد و تشکلهای دانشجویی در ایجاد این فضا نقش مؤثری دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین خطر برای انقلاب را بی‌تفاوتی مردم دانست و تأکید کرد: اگر بی‌تفاوتی از دانشگاه‌هها شروع شود خطرناکتر است و باید تلاش شود تا صحنه برای اظهارنظر و فعالیت سیاسی دانشجویان مهیا باشد.

ایشان مهمترین سرمایه کشور را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: از قشر آگاه و تحصیلکرده‌ای که در دانشگاه‌های کشور فعال است باید به نحو مطلوبی برای پیشرفت کشور استفاده کرد ونگذاشت این سرمایه معطل بماند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سرمایه موجود در دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت مردم عنوان کرد و افزود: اموال دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هیچ کس نیست و اکنون تلاش داریم با وقف این اموال برای دانش و تحصیل مردم ایران، این سرمایه را برای آیندگان حفظ کنیم.

ایشان سیاست دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش تحصیلات در مقاطع تکمیلی در کشور عنوان کرد و افزود: اکنون عرضه فرصت تحصیلی در دانشگاه از تقاضا در حال فزونی گرفتن است و گسترش مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند کارگشا باشد.

رئیس هیآت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان را مهم عنوان کرد و گفت: دانشگاههای کشور می‌توانند با همکاری بانکها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تحقیقات علمی و صنعتی در کشور را گسترش داده و علم و صنعت را به یکدیگر نزدیک کنند.

در ابندای این دیدار آقای دکتر عزیزیان رئیس منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آقایان نصرآبادی و دکترامیدوار به نمایندگی از تشکلهای دانشجویی هر کدام مطالبی را درخصوص وضعیت تشکلهای دانشجویی و همچنین رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وضعیت دانشجویان این دانشگاه بیان کردند و گفت در استان خوزستان دانشگاه آزاد اسلامی 128 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بوده و 120 هزار فارغ التحصیل داشته است.

آقای دکتر امیدوار در این دیدار با ارائه آماری؛ عنوان کرد: اکنون 70% از هنرمندان و 80% از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از67 فارغ‌التحصیلان و یا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی افزود: حتی در تأسیسات فن‌آوری هسته‌ای کشور تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال خدمتگزاری در عرصه علمی کشور هستند که موجب سربلندی و عزت کشور است.

تصاویر ضمیمه