دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضای هیأت مدیره تعاونی مرغداران مرکز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضای هیأت مدیره تعاونی مرغداران مرکز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸

اعضای هیأت مدیره تعاونی مرغداران مرکز عصر امروز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار صنعت مرغداری را از صنایع راهبردی کشور دانست و توجه به این صنعت را یکی از محورهای مهم برنامه‌های پنج‌ساله پس از انقلاب خواند و گفت: اگرچه طبق برنامه چهارم می‌بایست توجه ویژه‌ای به صنعت و کشاورزی مبذول می‌شد، اما این دو بخش مورد غفلت قرار گرفته و به همین خاطر مشکلات عدیده‌ای برای صنایع ما بوجود آمده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری صنعت مرغداری را دارای ظرفیتهای فراوان تولیدی و صادراتی خواند و تأکید کرد: امروزه مرغداران کشور بخاطر عدم حمایت از سوی مراجع ذیصلاح صدمات بسیاری را متحمل می‌شوند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد تولید و بهره‌وری در صنایع کشور را از مهمترین سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه خواند و تصریح کرد: تأکید بر اولویت ‌نوسازی و بازسازی تجهیزات در صنایع بخصوص مرغداری، اعطای تسهیلات کم بهره، لزوم توجه ویژه به نرخ ارز و اعطای یارانه و جایزه صادراتی به مرغداران را از محورهای مهمی خواند که می‌تواند به رشد و شکوفایی صنعت مرغداری کمک شایانی نماید.

در ابتدای این دیدار آقای صنیع‌خانی مدیرعامل و همچنین دکتر آذروش گزارشی از وضعیت صنعت مرغداری کشور و مشکلات پیش روی آن ارائه و راهکارهای خود را برای خروج این صنعت از وضع کنونی ارائه کردند.