دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸

اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار؛ حرکت در مسیر اعتدال را یک هدف منطقی و مبتنی بر آموزه‌های دین اسلام عنوان کرد وگفت: با اتخاذ تصمیمات صحیح و حرکت در مسیر برنامه‌های تعیین شده، می‌توانیم تبدیل به قدرت اول منطقه شویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فاصله کشور با اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز توسعه و سیاست‌های اصل 44 و برنامه چهارم را نامطلوب بیان کرد و افزود: بحران اقتصادی در جهان؛ تهدیداتی است که باتوجه به امکانات و منابعی که در اختیار داریم، می‌توانیم آن را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت کشور کنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود؛ تحزب را مایه رشد و آگاهی و تربیت انسان‌ها عنوان کرد و گفت: محورهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در مشهد مقدس مبنی بر حضور گسترده در انتخابات و ایجاد فضایی برای تبلور آراء مردم بر آن تأکید داشتند، شرایط رقابت جدی را به وجود آورده است و احزاب می‌توانند با حرکت در این مسیر منافع ملت و کشور را تأمین نمایند.

ایشان با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه به ویژه پاکستان، افغانستان و عراق؛ حضور نیروهای خارجی، رشد افراط‌گرایی و تفکرات طالبانی را مشکلی اساسی برای امنیت آینده منطقه عنوان کرد و گفت: در مسائل منطقه‌ای و جهانی شرایط ویژه‌ای داریم و باتوجه به تهدیداتی که وجود دارد نیازمند اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های هوشمندانه هستیم و همه این مسائل اهمیت انتخابات آتی را دوچندان می‌کند.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در سخنانی با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌های کشور و همچنین بحران مالی جهانی خواستار استفاده از فرصت‌ها برای پیشرفت کشور شد.

وی افراط و تفریط را مشکل اساسی برای عدم تحقق سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: حزب اعتدال و توسعه در تلاش است با فراهم آوردن زمینه‌های مساعد و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه زمینه مساعدی را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و انتخاب گزینه‌ای که اعتدال و توسعه را برای کشور به همراه داشته باشد؛ فراهم آورد.

تصاویر ضمیمه