دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدها نفراز استادان، پژوهشگران، نویسندگان و فضلای حوزه علمیه قم

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدها نفراز استادان، پژوهشگران، نویسندگان و فضلای حوزه علمیه قم

برای مأموریت سخت آماده ام، مثل سال ۶۸

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در دیدار صمیمانه صدها نفراز استادان، پژوهشگران، نویسندگان و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این سخنان افزود: پس از پایان 8 سال جنگ تحمیلی که مشکلات عدیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، کشور را به شدت رنج می‌داد و شرایط عمومی جامعه، به دلیل کسری بودجه، ویرانی‌های به جا مانده در پنج استان جنگ‌زده کشور، وضعیت بد اقتصادی، بیکاری و نابودی زیرساخت‌ها و رکود تولید و کسب و کار، به گونه‌ای بود که تصور قبول مسئولیت اجرایی کشور و بهبود شرایط، بسیار سخت بود، ولی با دست خالی و کمک امام(ره) و رهبری و همت و برنامه‌ریزی‌های عقلانی مسئولان و یاری و همدلی صمیمانه مردم از همه قشرها و قومیت‌ها، توانستیم به تدریج کشور را از ورشکستگی اقتصادی و انزوای جهانی خارج کنیم و امور کشور را به روال طبیعی باز گردانیم.

ایشان ، با اشاره به اینکه روحانیون، نماد آگاهی و هدایت جامعه هستند و با اشاره به نقش بی‌بدیل آنان به رهبری امام(ره) در بسیج توده‌های مردم علیه ظلم و استبداد در طول تاریخ ایران گفت: نباید سوءمدیریت برخی افراد و جریان‌ها، به پای روحانیت و رهبری انقلاب نوشته شود و باید بتوانیم دست در دست هم با اصلاح تدریجی امور و استفاده از منابع انسانی و طبیعی خدادادی کشور، بار دیگر توان مدیریت حاکمیت دینی را با تکیه بر اسلام و پرهیز از پیرایه‌های انحرافی، با جلب اعتماد و اطمینان مردم به جهانیان نشان دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تشدید بداخلاقی‌های سیاسی، دروغ‌پراکنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها، جعل و تحریف اخبار در سالهای اخیر، به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات با هدف تخریب و بدنام کردن رقیب یا رقبا توسط برخی محافل سیاسی خاص و رسانه‌های همسو که بعضاً از بودجه‌های مستقیم یا غیرمستقیم بیت‌المال نیز اداره می‌شوند، گفت: تداوم این‌گونه بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها، مانند یک قیچی دو لبه روزی دامنگیر خود آنها نیز خواهد شد که البته نتیجه نهایی آن، آگاهی بیشتر مردم نسبت به کانون اصلی این جریان‌ها خواهد بود.

ایشان همچنین افزود: سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی از اعتقادات پاک دینی و باورهای ارزشی مردم طی سالهای اخیر نیز، متأسفانه موجبات سست شدن اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان و سوءاستفاده دشمنان اسلام و معاندان داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مذمّت دشنام و بداخلاقی و بی‌ادبی در دین مبین اسلام، به روایتی از زمان پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شخصی در نزد پیامبر اسلام(ص) به شخص دیگری هتاکی و اهانت کرد آن شخص در جواب اهانت گفت: علیکم‌السلام، پیامبر فرمودند: فرشته‌ای که ناظر این رفتار زشت فرد هتاک است می‌گوید، سلام و سلامتی زیبنده خود توست و تو در نزد خداوند بر فرد هتاک، برتری و رجحان داری.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه، خاطرنشان ساخت: متأسفانه گروه یا جریان‌های سیاسی که در گذشته، با تعریف و تمجیدهای غلط بی‌حدّ و حصر خود، موجبات شکل‌گیری شرایط موجود را فراهم کرده‌اند، امروز به جای اذعان به اشتباهات و جلوگیری از تداوم آن، همچنان اصرار به پیمودن همان مسیر دارند.

ایشان در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم برای حفظ و تقویت نظام و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که حاصل خون شهدا و مجاهدت مبارزان و ایثارگران و صبر و تحمل خانواده‌های معزز شهداست بتوانیم با وحدت و همدلی و اعتماد، به رفع مشکلات کمک کنیم.

در ابتدای این دیدار صمیمانه و پرشور، برخی از استادان، پژوهشگران و فضلای حوزه علمیه قم دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش محلاتی، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را در زمینه‌های مشکلات معیشتی مردم، آینده نظام و انقلاب اسلامی بیان داشت و گفت: علما و روحانیون از شرایط موجود اظهار ناراحتی کرده و دلایل آن نیز وجود برخی انقلابی‌نماها در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام دکتر دلیر، حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات را موجب امیدواری برای رفع مشکلات اخلاقی جامعه دانست و گفت: برخی سخنان که از تریبون‌های رسمی اظهار می‌شود در شأن نظام و انقلاب اسلامی نیست و باید مطابق با شرایط روز جامعه مسائل تبیین شود.

حجج اسلام والمسلمین مهریزی، عرب کاشانی، شریف‌نیا و مرتضوی نیز در سخنان جداگانه‌ای، مشکلات و دغدغه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را بیان کردند و ضرورت برنامه‌ریزی و اصلاح امور را مورد تأکید قرار دادند و از مشی اعتدال و پرهیز از توهین و تخریب کاندیدها در سیاست‌های انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکر کردند.