دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با ولیهعد عربستان

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با ولیهعد عربستان

تعبیر امیر عبدالله از سفر هاشمی به عربستان

  • عربستان سعودی (ریاض)
  • یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۷۶

ریاض - ایرنا سوم اسفند ۱۳۷۶ برابر با ۲۲ فوریه ۱۹۹۸ " اکبر هاشمی رفسنجانی " رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، شنبه شب، در گفت و گو با "امیر عبدالله" ولیعهد عربستان، اعلام کرد: نفت، مساله جدید اقتصاد کشورهای منطقه است و ما خواهان همکاری بیشتر دو کشور، در چارچوب "اوپک"، برای جلوگیری از کاهش قیمت آن در بازارهای جهانی هستیم.

در این دیدار، هاشمی رفسنجانی، خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فنی، صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و مساله حج و تشریک مساعی و هماهنگی بیشتر در مورد مسائل جهان اسلام بویژه بحران عراق شد.

هاشمی رفسنجانی، همچنین در مورد همکاری میان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رادیو و تلویزیون عربستان سعودی، در زمینه تأمین برنامه و مبادلات فرهنگی با ولیعهد عربستان، تبادل نظر کرد.
ولیعهد عربستان، سفر هاشمی رفسنجانی به این کشور را آغاز راه و زمینه‌ای مناسب برای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور مهم اسلامی منطقه توصیف کرد و گفت: امیدواریم راه‌های تقویت همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه، که پس از هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در تهران، هموار شده است، با سرعت بیشتری طی شود.

ولیعهد عربستان افزود: آنچه امروز برای دنیای اسلام مهم است، وحدت، همدلی و تشریک مساعی در جهت حل مشکلات و بهره برداری درست از منابع و امکانات غنی، در مسیر مصالح عمومی جهان اسلام است.
وی اظهارامیدواری کرد، روزی فرارسد، که مسلمانان هیچگونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند.