دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مسئولین پلیس آگاهی تهران بزرگ

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مسئولین پلیس آگاهی تهران بزرگ

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰
وظیفه پلیس آگاهی/ ویژگی‌های پلیس انقلاب اسلامی/ افزایش جرم و جنایت در کشور و علل آن/ افزایش چک‌های برگشتی، نشانه‌ای از بی‌اخلاقی در جامعه

آقای سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه آقایان مصطفوی، حاجی‌زاده و کاکاوند از مسئولین پلیس آگاهی در ساختمان قدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند.

در آغاز این دیدار سرهنگ محمدیان ضمن بیان اوضاع امنیتی و اخلاقی شهر تهران، آماری از مراجعات و موضوعات مورد توجه پلیس آگاهی ارائه کرد و در ادامه برای کم کردن جرم‌های اجتماعی و اخلاقی، خواستار توجه بیشتر مسئولین شد.

پلیس آگاهی تهران از جمله زیرمجموعه‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که وظیفه اصلی آن یافتن و آشکار کردن نکات مبهم پرونده‌های جنایی و اخلاقی است. شایان ذکر است که عملکرد پلیس در جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با تأکید بر این موضوع گفتند: از پلیس انقلاب اسلامی انتظاری غیر از این نیست.

ایشان افزودند: باید این امر مهم نهادینه شود که مردم در خیابان‌ها وقتی سایه پلیس را می‌بینند، احساس آرامش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنانشان با ابراز نگرانی از بعضی خبرها که حکایت از وقوع جرم و جنایت‌های فجیع در کشور می‌شود، مواردی چون مسئله شیراز و خراسان شمالی را یادآور شدند و گفتند: البته باید به این سمت برویم که از اینکه توانستیم بانیان جنایات را پیدا کنیم، خوشحال نباشیم و خوشحالی ما این باشد که این مسائل را ریشه کن کنیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش چک‌های برگشتی در کشور، گفتند: اگرچه این موضوع ریشه از اوضاع اقتصادی دارد، اما می‌تواند پایه و اساس مسائل اخلاقی و قتل و امثالهم باشد.