دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با فرماندهان نیروی مقاومت بسیج

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با فرماندهان نیروی مقاومت بسیج

  • دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۰

اکبر هاشمی رفسنجانی ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه در دیدار فرماندهان نیروی مقاومت بسیج با وی گفت: امنیت پایدار و توسعه کمی و کیفی کشور با کمک بسیج تحقق می یابد.

هاشمی رفسنجانی افزود: مشارکت از طریق بسیج ، مشارکتی ریشه دار، اصیل و همه جانبه و بدور از هیجانات و احساسات است و اگر به درستی سازماندهی و اجرا شود تاثیرات فراوانی در جامعه می گذارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مثبت بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس، عملکرد این نهاد را در دوران پس از جنک و سازندگی قابل توجه خواند و افزود: بسیاری از پروژه های صنعتی و اقتصادی و عمرانی کشور با کیفیت خوب، بدست نیروهای بسیجی ساخته شده اند و این نیرو همچون دوران دفاع مقدس عملکرد درخشانی در دوران سازندگی داشته است .

وی با ابراز رضایت از کمک بسیج در بازگرداندن امنیت و ایجاد ثبات در مناطق شرقی کشور خاطر نشان کرد: بسیج با توانایی های بالا و استعداد فراوان خود نشان داد هرجاکه حضوری موثر داشته امنیت وآرامش جامعه تحکیم شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سازماندهی بسیج را بصورتی که در انقلاب اسلامی عملی شده در جهان بی سابقه دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره ) با آشنایی با معارف اسلام و تاریخ صدر اسلام ، روح حرکت پیامبر را متناسب با زمان و مقتضیات روز در قالب بسیج پیاده کردند.

هاشمی رفسنجانی هدف از تشکیل بسیج را دفاع از حقوق مستضعفین خواند و تاکید کرد :آموزشها ،شیوه ها و اهداف بسیج باید متناسب با نیازهای روز شکل گیرد و این سازمان باید با تبلیغات و اطلاع رسانی درست و بموقع ، حضور و عملکرد خود را در صحنه های اجتماعی بیشتر نشان دهد.

در ابتدای این مراسم سردار " محمد حجازی " فرمانده نیروی مقاومت بسیج طی سخنانی به تشریح فعالیت های این نیرو در زمینه های ورزشی، علمی، اجتماعی ،سیاسی و امنیتی پرداخت.

حجازی با تبیین نقش این نیرو در بسیج سازندگی و عضویت آن در ستاد حوادث غیرمترقبه گفت: با ساده سازی مراحل جذب و گزینش بسیجیان و تسهیل مراحل عضوگیری، شرایط مناسبی برای عضوگیری ایجاد شد و تا سال 1382 ،تعداد بسیجیان کشور به 10 میلیون نفر می رسد که بیشتر آنان را جوانان تشکیل خواهند داد.