دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با دیدار مسئولین سایت آینده

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با دیدار مسئولین سایت آینده

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰
رویکرد غیرمطلوب مسئولان اطلاع‌رسانی کشور/ ناکارآمدی فیلترینگ/ تلاش بعضی‌ها برای عدم آگاهی مردم/ رسالت رسانه‌ها/ مردم، بهترین سرمایه رسانه‌ها

مسئولین سایت اینترنتی آینده در ساختمان قدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در آغاز این دیدار فؤاد صادقی، صاحب اختیار سایت گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های
سایت ارائه و از محدودیت‌هایی که برای اخبار سایت ایجاد می‌شود، گلایه کرد و خواستار توجه مسئولین به این امر شد که محدودیت سایت‌های داخلی باعث توجه مردم به مراکز خارجی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار رویکرد فعلی مسئولان اطلاع رسانی کشور را غیرمطلوب خواندند و گفتند: نگاه امنیتی به رسانه‌ها در بهترین شکل موجب خودسانسوری اصحاب رسانه می‌شود که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.

یشان افزودند: البته در این سوی میدان، اصحاب رسانه هم باید به قانون پایبند باشند و نباید رسانه را ابزاری برای استفاده در جهت منکوب کردن رقبای سیاسی بدانند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش، محدودیت با فیلترینگ را ناکارآمد دانستند و گفتند: در عصری که عصر انفجار اطلاعات است و اخبار از هر روز نه به هر کجای دنیا می‌رود، گل گرفتن بر دریچه‌های اطلاع‌رسانی، بیهوده و غیرممکن است. چون الان امکانات زیادی برای اطلاع رسانی وجوددارد.

ایشان افزودند: مشکل ما این است که فکر می‌کنیم اگر نگذاریم مردم مطلع شوند، مردم دیگر دنبال اخبار نمی‌روند.

ایشان به مسائل سوریه اشاره کردند و گفتند: در داخل کشور فکر می‌شد با عدم پوشش اخبار سوریه مردم از اوضاع آنجا بی‌خبر می‌مانند، اما در این صورت رسانه‌های خارجی بسیاری از دروغ‌ها و تحلیل‌های مناسب خودشان را به عنوان خوراک تبلیغاتی به خورد مردم ما می‌دهند و این موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رسالت رسانه‌ها، تأکید کردند: مردم بهترین سرمایه‌های رسانه‌ها هستند و نباید کاری کرد که موج بدبینی از رسانه‌ها در بین مردم زیاد شود که در آن صورت تمایل آن به رسانه‌های خارجی زیاد می‌شود.