دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از مدیران صداوسیما

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از مدیران صداوسیما

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰
صداوسیما، رسانه‌ای ملی/ نگاه مردم به صداوسیما به عنوان نهادهای زیرنظر رهبری/ رویکرد منفی صداوسیما نسبت به دستاوردهای انقلاب/ منفی‌بافی‌های کارشناسان صداوسیما/ بایدها و نبایدهای صداوسیما

آقایان حسین سعیدی، اسماعیل دلاک دشتی، یوسفی، کاکاوند، حسینی، ابوالحسنی، سالاری و ثابت به عنوان مدیران بخش‌های مختلف سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در آغاز این دیدار آقای سعیدی، ضمن معرفی حاضران به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های صداوسیما در بخش‌های مختلف و شبکه‌های گوناگون پرداخت و سپس هر یک از حاضران با توجه به حوزه مسئولیت خویش مسائلی را مطرح کردند.

در ادامه این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت صداوسیما به عنوان رسانه ملی، نسبت به بعضی از سیاست‌های مسئولان صداوسیما انتقاد کردند و گفتند: با توجه به اینکه صداوسیما از سازمان‌های تحت نظارت رهبری هستند، عملکرد آن غیرمستقیم به حساب ایشان نوشته می‌شود که در این زمینه باید حساسیت‌های ویژه‌ای نسبت به رویکردهای سیاسی داشته باشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصاحبه‌ای که چند سال قبل یکی از خبرنگاران صداوسیما با ایشان داشت، گفتند: در آن مصاحبه گفتم که صداوسیما نباید به خاطر دستمالی قیصریه را به آتش بکشد. هدف من از این مثال، رویکردی بود که یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 1384 صداوسیما دنبال می‌کرد که هدف عمده آن زیر سؤال بردن همه دستاوردهای انقلاب بود.

 

ایشان افزودند: در برنامه‌های سیاسی بعضی از کارشناسان ضعیف را بردید و با پخش سؤالات و ابهامات مردمی، آن کارشناسان نمی‌توانستند جواب بدهند و به شکل گسترده در ذهن شنوندگان و بینندگان خود چنین القا می‌کردید که انقلاب اسلامی از اول تا سال 84 هیچ کاری در جهت ساختن ایران و حتی تقویت فرهنگی دینی، سیاسی و اجتماعی مردم نکرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزودند: متأسفانه در آن سالها آن قدر افراط کردید که الان وقتی این مسائل را می‌بینید، نمی‌دانید چگونه جمع کنید؟

ایشان صداوسیما را زبان نظام دانستند و گفتند: مردم در داخل و خارج به حق انتظار دارند که از زبان انقلاب سخنان منطقی و مستدل بشوند و وقتی این خلاء وجود داشته باشد، به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای می‌روند که خودتان می‌دانید الان چند درصد مردم به آن شبکه‌ها توجه می‌کنند.