دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیت مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیت مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

استقبال گرم فرزند آیت الله فاضل لنکرانی از آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶

حضرت آیة الله آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری هنگام ورود به قم در بیت مرجع فقید شیعه حضرت آیة الله العظمی آقای فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه حضور یافت.

ایشان در این دیدار که اعضا‌ی بیت آن مرجع راحل و فرزندان معظم له حضور داشتند، فرمودند: رحلت ایشان مصیبت بزرگی بود که برای حوزه‌ها و شیعیان اتفاق افتاد و بحمد الله آثار و برکات فراوانی که ایشان از خود به جای گذاشتند برای همیشه به یادگار باقی خواهد ماند.
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری از فتاوی بسیار مهم حضرت آیة الله العظمی فاضل لنکرانی(قدس سرّه) در دوران انقلاب خصوصاً اواخر عمر ایشان یاد کرده و فرمودند: فتوای مهمی که ایشان در کفایت رؤیت هلال با تلسکوپ دادند بسیار تأثیر گذار بود و راه را برای آینده هموار نمود.
ایشان ضمن ملاحظه آثار علمی که به خط آن مرحوم موجود است، فرمودند: از توفیقات بزرگ آن مرجع عالیقدر آثار علمی بسیار وسیعی است که از ایشان باقی مانده و می بایست در حفظ و انتشارآنها تلاش نمود.
فرزند معظم‌له حضرت استاد آقای حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی، در این ملاقات به ایشان گفتند:از اینکه خبرگان رهبری شخصیتی مانند جناب‌عالی را به ریاست خود برگزیدند، بسیار خوشحالیم و این امر را موجب تداوم انقلاب و خط اصیل و نورانی امام امت و رهبر معظم انقلاب می‌دانیم.
ایشان در ادامه گفتند: والد راحل ما عنایت خاصی به جناب‌عالی داشتند و وجود شما را همیشه برای انقلاب و تداوم آن لازم و ضروری می دانستند و اگر به یاد داشته باشید در آخرین جلسه‌ای که شما خدمت ایشان رسیدید به هنگام خدا حافظی فرمودند: جناب آقای هاشمی من در زمان حیات امام راحل مقید بودم که برای رهبر معظم انقلاب و نیز جناب عالی دعای مخصوص داشته باشم و اکنون نیز همان دعا را برای شما دو نفر دارم.

 

تصاویر ضمیمه